Search
Close this search box.

15 אטרקציות בניו יורק שאסור לפספס

רשימה של 15 אטרקציות שאין מצב שאתם לא מגיעים אליהם במהלך הטיול שלכם!

אם אתם לפניי חופשה בניו יורק, ואתם מוצאים את עצמכם שואלים – מה לעשות בניו יורק? המדריך הזה הוכן במיוחד בשבילכם! במדריך הבא, אספתי את 15 האטרקציות שאסור לפספס בניו יורק, "ברמת האם לא היית בטיימס סקוור, לא היית בניו יורק", בקיצור הבנתם את הרעיון. בואו נתחיל.

1. סנטרל פארק ניו יורק

רבות דובר באתר שלנו על הסנטרל פארק, אך אין ספק שאף טיול בניו יורק אינו שלם אם לא מגיעים לסנטרל פארק. הסנטרל פארק הוא אחד מהפארקים הגדולים בארצות הברית והא נפרס על פני 51 רחובות, הפארק שמתחיל ברחוב 59 ממשיך מעלה מעלה עד רחוב 110. אין ספק שיש המון דברים לעשות בסנטרל פארק, וקצרה היריעה מלהכיל את כולם, אך יש לכם בעמוד הזה פירוט על כל המקומות בסנטרל פארק ואתם מוזמנים לעיין בה ולסמן לעצמכם את מה שמעניין אתכם.

2. כיכר טיימס סקוור

כיכר טיימס סקוור - אטרקציית חובה בניו יורק
כיכר טיימס סקוור – אטרקציית חובה בניו יורק

אחד הסמלים המרכזיים שנמנה גם ברשימת האטרקציות חובה בניו יורק הוא הטיימס סקוור, אותה כיכר עמוסת שלטי ניאון היא אחד המקומות המוכרים והמצולמים ביותר בעולם ולהגיע אליה הוא בגדר חובה כשמגיעים לניו יורק. מעבר להיותו סמל בעיר, הכיכר מרכזית מאוד ולכן, בין אם תרצו או לא, אתם כנראה תגיעו לשם לפחות פעמיים במהלך הטיול.

3. גשר ברוקלין

עוד נקודת חובה בעיר, המשמשת כאחד מסמליה המרכזיים של ניו יורק ואין ספק שהליכה על גשר ברוקלין היא אטרקצית חובה שפשוט אסור לכם לפספס. על הגשר תמצאו עשרות דוכנים של רוכלים, עמדות צילום וכמובן נקודות תצפית על מנהטן וברוקלין, ואם אתם כבר מגיעים לכאן, אל תפספסו את המסלול טיול שהכנתי לכם בברקולין.

4. גראונד זירו

אתר ההנצחה לזכר מגדלי התאומים בניו יורק אחד מהאטרקציות שאסור לפספס בניו יורק
אתר ההנצחה לזכר מגדלי התאומים בניו יורק אחד מהאטרקציות שאסור לפספס בניו יורק

אנדרטת אסון התאומים מספר את סיפורם של אחד מאירועי הטרור הנוראיים ביותר שקרו בעולם, הביקור במתחם הזיכרון הוא פשוט בגדר חובה, אני ממליצה לכם גם לא לוותר על המוזיאון שמספר את סיפור המקום כי הוא מרש ומצמרר בו זמנית. אך לכל הפחות אל תוותרו על ביקור בבריכות הזיכרון והפארק הצמוד אליהם.

5. ליטל איילנד

ליטל איילנד הוא אחד התוספות החדשות ביותר בעיר, שמהר מאוד קיבלה מקום מכובד ברשימת האטרקציות שאסור לפספס, הוא נמצא על ההאדסון יארד, בפיר 54 וממש לידו תוכלו לראות את שרידי הפיר אליו הגיעו ניצולי הטיטאניק.

את האי המלאכותי הזה לקח לבנות יותר מ-10 שנים, הפרויקט השאפתני משלב בין צמחייה מגוונת, אומנות ומשחקים לכל המשפחה, תיירים ומקומיים נוהגים לבלות פה את שעות אחר הצהריים – ניתן להעביר בפארק כשעה – שעתיים בשקט ושלווה.

6. פארק היי ליין

פארק היי ליין, עצירה חובה בעת ביקור בניו יורק
פארק היי ליין, עצירה חובה בעת ביקור בניו יורק

בצמוד ליציאה מהליטל איילנד, ניתן לעלות לפארק היי ליין, שהוא פארק יפייפה שנמצא על פסי רכבת שעברה פעם בעיר, בין הבניינים. הרכבת שבעבר העבירה מוצרי חלב ובקר בין רבעי העיר ניו יורק, כבר לא פעילה ובמקומה הוקם הפארק, הכניסה אליו חינמית והמון תיירים ומקומיים פוקדים אותו מדיי יום, אחת הסיבות שבגללן לדעתי פשוט חובה להגיע לכאן היא שמדובר במקום שקט ורגוע, שכיף להעביר בו כמה שעות ביום, ולהרגע מהמולת העיר הסואנת.

בקצה השני של ההיי ליין נמצא מתחם הדאסון יארד והווסל, אל תחמיצו ביקור בהם גם.

7. מחזות זמר בברודווי

אסור לפספס מחזות זמר בברודווי
אסור לפספס מחזות זמר בברודווי

ברודווי היא רשת תיאטראות שמציגה מדיי יום עשרות הצגות ברחבי העיר, ההצגות האלו הן אחד מסימני ההיכר הבולטים של העיר ואני ממש ממליצה לכם ללכת להצגה אחת לפחות במהלך הטיול, אתם לא חייבים להיות אוהבים מחזות זמר בשביל להנות, הצגה כמו מלך האריות, מתאימה לכל המשפחה מצד אחד ומצד שני ערוכה ומופקת בצורה כל כך מרהיבה שפשוט אין מצב שלא תהנו.

אני הייתי בעברי במלך האריות ואלאדין, ואני חושבת שמלך האריות הרבה יותר יפה ומיוחד.

כאן תוכלו למצוא מידע על כל ההצגות וכרטיסים.

8. מוזיאון המטרופוליטן

מוזיאון המטרופוליטן הוא אחד המוזיאונים המשמעותיים והפופולאריים בעולם, כך שאף טיול בניו יורק לא יהיה שלם מבלי לבקר בו. במוזיאון יש יותר ממיליון פריטים שמספקים הצצה אל מגוון תרבותיות ואומנויות מכל התקופות והמקומות בעולם. במוזיאון ניתן למצוא את הקולקציות המרשימות של אמנות יוונית ורומית, מצרים העתיקה, אמנות תימנית ועוד. תוכלו להזמין כרטיסים למוזיאון מכאן:

9. רוקפלר סנטר

רוקפלר סנטר הוא למעשה קומפלקס בניינים מרכזיים בניו יורק, שהוקם בשנות ה-30 של המאה ה-20 על ידי משפחת רוקפלר, המשפחה העשירה ביותר בארצות הברית בימים אלו. אחת הסיבות שבגללן אסור לפספס את האזור הזה הוא פשוט בגלל ריבוי המקומות המעניינים שנמצאת כאן. כמו כן, אם אתם מגיעים בתקופת הכריסמס, ברחבת המתחם מוקמת מרכז החלקה על הקרח ענקי. ביום רגיל אתם תמצאו פה את התצפית המומלצת של Top of The Rock, רדיו סיטי הול, קתדרלת פטריק הקדוש ועוד.

10. השדרה החמישית

השדרה החמישית בניו יורק, אסור לפספס
השדרה החמישית בניו יורק, אסור לפספס

השדרה החמישית, אולי אחת השדרות המרכזיות ביותר בניו יורק. ואם אתם מגיעים לניו יורק פשוט אסור לפספס טיול לאורך השדרה. בין הנקודות שתוכלו לעבור בהן ניתן למנות את: (בסדר הליכה)

  • חנות הארי פוטר ניו יורק – חנות שלמה לסדרת הספרים האהובה
  • בניין פלאטאיירון – אחד מהסמלים המוכרים של העיר (נכון לשנת 2023 בשיפוצים)
  • פארק מדיסון סקוור – פארק עירוני שמקומיים רבים מגיעים עם הכלבים שלהם.
  • Eataly NYC Flatiron – חנות שלמה שמקודשת לחומרי גלם איטלקיים, אני פחות ממליצה על המסעדה שבקומת הגג, במיוחד אם אתם לא מערבבים בשר חלב (לנו לא היה כל כך טעים, ובגלל שאנחנו לא מערבבים בשר וחלב יחד מבחר המנות הצטמצם ל-3 מנות בנוסף – יקר מאוד!!)
  • בניין אמפייר סטייט – ה-סמל של ניו יורק וארצות הברית כולה.
  • ספריית העיר ניו יורק – מוזיאון חינמי של ספריית ניו יורק (ספרייה הגדולה בעולם) תוכלו לראות פה את התנ"ך המודפס הראשון, מגילות וספרי תנ"ך עתיקים מאוד, את הבובות המקוריות של פו הדוב ועוד.
  • קתדרלת פטריק הקדוש ומרכז רוקפלר עליו דיברנו בסעיף הקודם ברשימה

בהמשך השדרה ניתן למצוא גם את מוזיאון המטרופוליטן, סנטרל פארק, בתי כנסת מרשימים, מוזיאון גוגנהיים, המוזיאון היהודי ועוד, אך אני ממליצה לכם לפצל את הטיול כי הרשימה לא נגמרת כשזה מגיע לשדרה החמישית.

11. פסל החירות

פסל החירות ניו יורק אטרקציה שלא מומלץ לפספס במהלך הטיול בניו יורק
פסל החירות ניו יורק אטרקציה שלא מומלץ לפספס במהלך הטיול בניו יורק

פסל החירות, הסמל של ארצות הברית כולה, אם אתם מגיעים לחופשה בניו יורק, אני ממש ממליצה לכם ללכת לצפות בפסל באיזשהו צורה, זה יכול להיות בעזרת סיור מודרך, שייט חינמי לסטטן איילנד שעובר ליד הפסל הוא תצפית ממגדל החירות. אם אתם בוחרים בסיור מודרך, כדאי להירשם מראש כדי לשלם מחיר זול יותר ולהבטיח את מקומכם, שימו לב שניתן לבטל את הכרטיסים עד 24 שעות לפני תאריך הטיול בחינם:

12. מוזיאון מומה

מוזיאון מומה, או בשמו המלא המוזיאון לאומנות מודרנית, הוא אחד המוזיאונים והאטרקציות החשובות בעיר, שמאכלס יותר מ-150 אלף יצירות אמנות מכל העולם מבניהם ניתן למנות את היצירות "ליל כוכבים – starry night" של ואן גוך, "הריקוד – La Dance" של אנרי מאטיס, "חבצלות המים- Les Nymphéas" של מונה ועוד, כך שאם אתם חובבי אומנות אתם פשוט לא יכולים לפספס את המוזיאון הזה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון עם אפשרות לביטול חינם עד 24 שעות לפני הביקור הכניסו את התאריך המבוקש:

13. תחנת גראנד סנטרל

תחנת גרנד סנטרל ניו יורק
תחנת גרנד סנטרל ניו יורק

עוד אבן דרך משמעותית בעיר, שמשמת לאטרקציה ואמצעי תחבורה בעיר כאחת היא תחנת הרכבת הגרנד סנטרל בניו יורק. תחנה זו היא מרכזית מאוד במנהטן וניתן להגיע באמצעות למאות נקודות בעיר ובסביבה כולה, ויעידו על כך אלפי האנשים שעוברים בה מדיי יום. התחנה ובמיוחד האולם המרכזי שבתמונה הופיע במאות סרטים וסדרות, המבנה עצמו מרשים במיוחד, עם עיטורים על הקיר, תבליטי קרמיקה ותקרות גבוהות ומרשימות. בקומות התחתונות של התחנה תמצאו מסעדות ובתי קפה לצד חנויות רבות. בקיצור, הביקור בתחנה בזמן הטיול שלכם בניו יורק מומלץ.

14. תצפית סאמיט ניו יורק

אחת התצפיות החדשות והמיוחדות ביותר בניו יורק היא תצפית הסאמיט. תצפית מטורפת שנמצאת במרכז העיר ונפרסת על פניי 3 קומות. בגלל שמדובר באחת התצפיות היפות והמיוחדות בעיר (שרובה במקום סגור ככה שהיא מתאימה גם לימי החורף) התורים בכניסה אליה מאוד עמוסים, כמעט בכל שעות היום ולכן אני ממליצה לכם להזמין מקום מראש, כדי שתוכלו להיכנס בשעה שאתם רוצים בקלות ובמהירות. שימו לב שהכרטיסים ניתנים לביטול בחינם עד 24 שעות לפני התאריך אליו הזמנתם את הכרטיסים ושמומלץ להגיע בשקיעה:

15. ג'רזי גארדנס

אומנם מדובר בטיול מחוץ לניו יורק, אך כל מי שמגיע לניו יורק ורוצה לעשות שופיניג איכותי במחירים זולים, הג'רזי גארדנס הוא המקום בשבילכם ואסור לכם לפספס אותו. יש לכם פה את כל המידע שאתם צריכים כדי להגיע אליו.

לאן עוד ללכת?

בעמוד האטרקציות באתר, תוכלו למצוא 70 אטרקציות שונות במנהטן וברוקלין ככה שתוכלו לבנות את הטיול המושלם עבורכם בקלות ויעילות. כלי נוסף שיעזור לכם לתכנן את הטיול ביעילות הוא מפת האטרקציות שהכנתי, בה ניתן לראות את כל האטרקציות על גבי מפת העיר ניו יורק.

שאלות ששואלים אותנו בדרך כלל...

בגלל שמדובר בכרטיסים עם ביטול חינם, מומלץ להזמין כמה שיותר זמן מראש, כדי שיישארו לכם כרטיסים לזמן שאתם רוצים וביום שנוח לכם.
בעמוד האטרקציות שלנו, תמצאו המון אטרקציות עם אופציה לסינון לפי העדפות, תקציב, סוג האטרקציה ועוד.