חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול יום בשדרה החמישית

השדרה החמישים בניו יורק היא אחת השדרות העמוסות והחשובות בעיר, טיול לאורכה יכול לקחת בקלות יום שלם במהלכו תעברו בין נקודות חשובות ומיוחדות בעיר, ממליצה לשים נעליים נוחות כי המסלול שלפינכם הוא באורך 3.5 קילומטר לפחות!

טיול יום בשדרה החמישית

שימו ❤️ – כמו בכל מסלול באתר, אני ממליצה לכם להיצמד לסדר הנקודות במסלול. בגלל שחשוב לי שכל אחד ימצא את עצמו במסלולים, אני מכניסה אליהם את כל סוגי האטרקציות, כמובן שאם אתם פחות בעניין של אחד מהנקודות אתם יכולים לדלג ולעבור לנקודה הבאה, הנקודות רשומות בסדר הליכה/נסיעה כך שיהיה נוח להגיע מנקודה לנקודה.

כרגיל  – אמליץ לכם להזמין כרטיסים לאטרקציות מבעוד מועד, כדי להבטיח כניסה לאטרקציה בשעה וביום הנוחים לכם, כל הכרטיסים ניתנים לביטול בחינם, עד 24 שעות לפני תאריך האטרקציה.

הערה קטנה לפני שנתחיל – מעבר להרבה אטרקציות ומונומנטים, בשדרה החמישית נמצאות חנויות וסניפי דגל של חברות ומותגים גדולים, כמו אדידס, & Other Story, זארה, אפל, נייק, אדידס, lululemon ועוד, אז שימו לב שאתם משאירים מקום לכל המסלול הזה.

נקודה ראשונה – Breads Bakery

נקודה ראשונה – Breads Bakery
נקודה ראשונה – Breads Bakery

כתובת: 18 E 16th St, New York, NY 10003

את הבוקר שלנו נתחיל במאפייה Breads Bakery, שהיא בבעלות ישראלית (לא כשר), תוכלו להזמין לכם קפה, עוגה ומאפים טריים. המאפיה הזו היא רשת מאפיות מפורסמת מאוד בעיר והסניף ביוניון סקאוור נחשב לסניף הדגל של הרשת. אתם יכולים גם לקחת את המאפים בטייק אווי ולהמשיך לנקודה הבאה שלנו.

נקודה שנייה – פארק יוניון סקאוור

נקודה שנייה - פארק יוניון סקאוור
נקודה שנייה – פארק יוניון סקאוור

כתובת: Union Square W &, E 17th St, New York, NY 10003

פארק יוניון סקאוור הוא פארק המאכלס בימים שני, רביעי, שישי ושבת שוק איכרים מאוד גדול שרוב המקומיים מגיעים לכאן כדי לעשות את קניות שבועיות, כשתגיעו לפארק תוכלו להבחין בפסל של נשיאה הראשון של ארצות הברית, ג'ורג' וושינגטון.

אם אתם מגיעים לכאן בשבועות שלפני החגים: טנקסגיבינג – הלווין (אוקטובר), הכריסמס או חג הפסחא, אתם תתקלו בשווקים ענקיים במיוחד לחגים האלו, אז אל תפספסו.

נקודה שלישית – ברנס ונובל – Barnes & Noble

ברנס ונובל - Barnes & Noble
ברנס ונובל – Barnes & Noble

כתובת: 33 E 17th St, New York, NY 10003

מצפון לפארק יוניון סקאוור, נמצא אחד הסניפים הגדולים של רשת הספרים המיוחדת ברנס ונובל, הסניף שיוניון סקאוור הוא סניף עצום (3 קומות) ובו מיליוני ספרים ממגוון סוגים, פאזלים ומיצגים הקשורים לעולם הספרים (המייצגים משתנים מדי תקופה, כשהייתי באוקטובר 2022 היו אלו דמויות של הארי פוטר).

לאחר שתצאו מהחנות, תמשיכו ברחוב ברודווי, אתם תלכו באזור מאוד יפה של האזור הבנוי בצורת מדרחוב ולצדדו בוטיקים ( כמו סניף של רשת הגלידות האיטלקית המצוינת Venchi) חנות של Scotch & Soda ורשת הטיפוח Fresh. ברחוב ברודווי נצעד עד לחנות של הארי פוטר, שהיא גם הנקודה הבאה שלנו.

נקודה רביעית – חנות הארי פוטר ניו יורק

חנות של הארי פוטר בניו יורק

כתובת: 935 Broadway, New York, NY 10010

בין אם אתם מכורים להארי פוטר וגם אם לא, את החנות הזו – אתם לא רוצים לפספס.

במנהטן ישנה חנות ענקית שמשתרעת כל 2 קומות שכולה מלאה במוצרים וחפצים של הסדרה האהובה הארי פוטר. אם תגיעו לחנות תוכלו למצוא חולצות, ספרים, אביזרים, ממתקים,ועוד מלא דברים מהסדרה.

גם אם אתם לא אוהבים את סדרת הספרים, אני ממליצה לכם להכנס, החנות הזו היא ממש מוזיאון.

נקודה חמישית – בניין פלאטאיירון

בניין פלאטאיירון בשדרה החמישית
בניין פלאטאיירון בשדרה החמישית

כתובת: 175 5th Ave, New York, NY 10010

בניין פלאטאיירון (Fuller Building) הוא אחד מהבניינים המפורסמים והאייקונים ביותר בעולם, הוא ממוקם במרכז ניו יורק סיטי והוא נחשב לסמל מופת של העיר ניו יורק.

נכון לשנת 2023 חזית הבניין בשיפוצים, אך אני חושבת שאי אפשר להשלים טיול בעיר בלי לבקר בפלאטאיירון המיוחד.

לפני שנמשיך לנקודה הבאה, ברחוב 23 מצד המזרחי יש חנות גדולה של Bath & Body Works למי שאוהבת וכן המוזיאון של הסדרה חברים. אז אם אתם מתכננים להגיע אליו (מומלץ למי שאוהב את הסדרה) תזמינו אליו כריטסים מראש ליום הזה.

נקודה שישית – פארק מדיסון סקוור

פארק מדיסון סקוור בשדרה החמישית
פארק מדיסון סקוור בשדרה החמישית

כתובת: 11 Madison Ave, New York, NY 10010

פארק מדיסון סקוור הוא לא פארק רגיל, הוא אחד הפארקים המפורסמים והמושקעים ביותר בעיר ניו יורק. הפארק הזה הוא מקום מפגשם של תשובי השכונה והפארק לטיול עם הכלבים ולכן ברוב היום אתם תראו פה המון כלבים חמודים עם בעליהם.

בפארק תהנו משפע מקומות ישיבה ומדשאות ותוכלו למצוא מספר פסלים כמו הפסל של הסנטור רוסקו קונקלינג, והפסל של ויליאם סווארד.

לפני שנמשיך, בפינת הרחובות 24 והשדרה החמישית נמצא סניף Eataly רשת חנויות המוכרת מוצרים וחומרי גלם מאיטליה, מומלץ להיכנס לחובבי הקולינריה.

הערה להמשך המסלול – כמו שכבר הבנתם, החל מהחנות הארי פוטר, אנו בעצם נלך על השדרה החמישית, ונעבור בין הנקודות שנמצאות על השדרה.

בדרך לנקודה הבאה, למי מכם שאוהבים קונדיטוריות, אל תפספסו את Dominique Ansel שנמצא ברחוב 27. (יש לו עוד סניף בסוהו אבל הסניף הזה הרבה פחות עמוס).

נקודה שביעית – בניין אמפייר סטייט

בניין אמפייר סטייט בשדרה החמישית
בניין אמפייר סטייט בשדרה החמישית

כתובות: 20 W 34th St., New York, NY 10001

האמפייר סטייט בילדינג נחשב לסמל תרבות אמריקאי,ויש כאלו המחשיבים אותו לאחד משבעת פלאי העולם המודרני. ממש כשתצאו מפארק מדיסון סקוור אתם כבר תבחינו בו.

בניין האמפייר סטייט הוא גורד שחקים מפורסם שנמצא בין השדרה החמישית לרחוב 34 במנהטן ניו יורק. הבניין מתנשא לגובה של כ-400 מטרים עם 102 קומות והוא כיהן כבניין הגבוה בעולם כמעט 40 שנים. עד היום הוא נחשב לאחד המגדלים החשובים בעיר, שמהווה סמל לחוזק העם האמריקאי.

באמפייר סטייט בילדינג תוכלו להעלות לתצפית שמציגה את היסטוריית המגדל וסיפור בנייתו, וכמובן לצפות מהקומות הגבוהות במגדל על כל העיר ניו יורק. תוכלו להזמין כרטיסים מראש (אם אתם מתכננים ללכת רק לתצפית אחת, לא הייתי בוחרת בתצפית של אמפייר סטייט, יש לכם פה פירוט על שאר התצפיות בעיר)

נקודה שמינית – ספריית העיר ניו יורק

הספרייה הציבורית בשדרה החמשית ניו יורק
הספרייה הציבורית בשדרה החמשית ניו יורק

כתובת: New York Public Library – Stephen A. Schwarzman Building

הספרייה הציבורית של העיר ניו יורק היא אחת הספריות המובילות בארצות הברית ובעולם, בניינה הראשי של הספרייה נמצא בשדרה החמישית והא מרשים מבפנים ומבחוץ אך ברחבי העיר תמצאו עשרות מבנים שונים השייכים לספרייה גם.

בבניין שאתם ניצבים מולו, מתקיימת תערוכה קבועה וחינמית המציגה ספרים חשובים מאוד בהיסטוריה האנושית, תוכלו לראות פה את התנ"ך המודפס הראשון (תנ"ך גוטנברג), את הבובות המקרויות עליהן מבוסס ספרי הילדים של פו הדוב, מגילות מיוחדות מכל מיני שנים וספרים נוספים שעשו היסטוריה, בסוף התערוכה אתם תגיעו לחנות ספרים מיוחדת עם המון מרצ'נדייז וספרים נדירים שבדרך כלל קשה להשיג. אני ממש ממליצה להיכנס לתערוכה, החלק המעניין שלה הוא בקומה השנייה אז אל תתעייפו בהתחלה.

לאחר שתצאו מהתערוכה, אנחנו נמשיך לעבר הנקודה הבאה במסלול, שנמצאת גם היא על השדרה החמישית, לא רחוק מהספרייה הציבורית.

נקודה תשיעית – קתדרלת פטריק הקדוש

קתדרלת פטריק הקדוש בשדרה החמישית
קתדרלת פטריק הקדוש בשדרה החמישית

כתובת: 5th Ave, New York, NY 10022

קתדרלת פטריק הקדוש היא הכנסייה המרכזית בניו יורק שנמצאת בין רחוב 50 לשדרה החמישית במנהטן.

קתדרלת פטריק הקדוש שוכנת במבנה מהמם וייחודי מהמאה ה-19, יש בה כ-2,200 מקומות ישיבה והיא הגדולה ביותר בארצות הברית.

אם אתם רוצים לראות אותה מבפנים, מומלץ להזמין כרטיסים לכניסה למתחם מראש.

המשך המסלול

מכאן, תוכלו לבחור בין כל אחת מהנקודות הבאות, או פשוט לחזור למלון ולנוח:

  • החנות של לגו – שנמצאת ממול קתדרלה פטריק הקדוש. נחשבת לאחת הסניפים הגדולים של הרשת, לאוהבי התחום או למי שמטייל עם ילדים, אל תפספסו.
  • להמשיך לטייל בשדרה החמישית בין חנויות המותגים האהובות, כמו הסניף הראשי של אדידס ונייק, סניפים של זארה, מנגו, אפל ומותגים פחות נגישים בארץ כמו COS, & other story ועוד.
  • מרכז רוקפלר שנמצא לא רחוק משם, תוכלו לקרוא עליו כאן
  • לחזור לשבת בבראינט פארק שנמצא מאחוריי הספרייה הציבורית, פארק קטן ונעים. יש בו תחנת סאבווי מרכזית שתוכלו לחזור דרכה לרוב אזורי העיר.