Search
Close this search box.

מסלול יום בשכונת צ'לסי ניו יורק – טיול על גדות ההדסון

מגיעים למנהטן? הכנתי לכם מסלול מהמם וכייפי לטיול בצידה המערבי של מנהטן, על גדות ההדסון. זה אחר האזורי טיול התיירותיים האהובים עליי ואני ממש ממליצה לכם לא לפספס אותו. במסלול הזה יש קטעי הליכה רבים ואני ממליצה לשים נעליים נוחות יכול להיות שבעונות המעבר תהיה רוח קרירה מהנהר, אך אני יכולה להעיד שכשטיילתי באמצע אוקטובר היה מאוד נעים וחולצה ארוכה דקה הספיקה. (כמובן שזה משתנה ועדיך לבדוק את התחזית 😉)

מסלול יום בשכונת צ'לסי ניו יורק – טיול על גדות ההדסון

שימו ❤️ – כמו בכל מסלול באתר, אני ממליצה לכם להיצמד לסדר הנקודות במסלול. בגלל שחשוב לי שכל אחד ימצא את עצמו במסלולים, אני מכניסה אליהם את כל סוגי האטרקציות, כמובן שאם אתם פחות בעניין של אחד מהנקודות אתם יכולים לדלג ולעבור לנקודה הבאה, הנקודות רשומות בסדר הליכה/נסיעה כך שיהיה נוח להגיע מנקודה לנקודה.

כרגיל  – אמליץ לכם להזמין כרטיסים לאטרקציות מבעוד מועד, כדי להבטיח כניסה לאטרקציה בשעה וביום הנוחים לכם, כל הכרטיסים ניתנים לביטול בחינם, עד 24 שעות לפני תאריך האטרקציה.

אם אתם מגיעים לטיול בניו יורק ומחפשים טיול יום כייפי ומהנה, הכנתי לכם מסלול יום לטיול בצ'לסי ניו יורק שמתאים לכולם, לזוגות, משפחות ובעיקר למי שאוהב את הצ'לסי מרקט.

את היום שלנו נתחיל עם קצת אומנות, אם אתם מתניידים ל- צ לסי ניו ירק עם סאבווי, אתם תצטרכו להגיע לתחנת הרכבת 14 St / 8 Av, אבל הכי טוב זה פשוט להכניס את הכתובת של הנקודה הראשונה לגוגל מפות ולראות במסלולים מה הדרך הטובה ביותר עבורכם.

נקודה ראשונה – מוזיאון ויטני לאמנות אמריקאית

מוזיאון ויטני לאמנות אמריקאית

כתובת: 99 Gansevoort St, New York, NY 10014

עלות: לפי המפורט למטה.

הנקודה הראשונה במסלול שלנו הוא מוזיאון ויטני לאמנות אמריקאית, המוזיאון שם דגש על הצגת אומנת אמריקאית חדשה ומודרנית ומכיל קולקציות רבות של כל תחומי האמנת האמריקאית, יצירות האומנת מתוארכות מתחילת המאה ה-20 ועד היום.

ביקור במוזיאון יתאים לחובבי האמנות המודרנית – אנדי וורהל, אדוארד הופר וכו'. אך גם לחובבי האדריכלות, שכן מבנה המוזיאון לא פחות מיוחד, הוא עשוי כולו מפלדה וזכוכית ומספק נוף מהפנט על נהר ההדסון.

להזמנת כרטיסים למוזיאון ויטני לאמנות אמריקאית:

נקודה שנייה – ליטל איילנד ניו יורק

ליטל איילנד ניו יורק
ליטל איילנד ניו יורק

כתובת: Pier55 in Hudson River Park , W 13th St, New York, NY 10014

עלות: הכניסה בחינם.

אחת האטרקציות החדשות והחינמיות בעיר, הוא פארק הליטל איילנד ניו יורק, שנפתח בשנת 2021. הפארק, הוא למעשה אי מלאכותי, שנבנה על גדות נהר ההדסון ובנוי על גבי 132 עמודי בטון ענקיים בצורת פטריות. נחמד מאוד להגיע לכאן ולטייל בין המסלולים השונים של האי, אם אתם מגיעים אם ילדים, יש בפארק המון משחקים (שמתאימים גם למבוגרים), כלי נגינה ציבוריים ונקודות תצפית על העיר.

נקודה שלישית – צ'לסי מרקט

צלסי מרקט ניו יורק

כתובת: 75 9th Ave, New York, NY 10011

עלות: הכניסה בחינם.

במרחק חמש דקות הליכה מליטל איילנד, נמצא שוק האוכל צ'לסי מרקט, שהוא גם הנקודה הבאה שלנו במסלול.

לדעתי, צ'לסי מרקט הוא יעד חובה למי שמגיע לטיול בצ'לסי ניו יורק. צ'לסי מרקט הוא עצירת חובה לחובבי האוכל וחנויות הבוטיק. במקום תמצאו חניות בוטיק של אמנים מתחלפים שמוכרים את אומנותם (תיקים, בגדים, מוצרי אומנת ועוד) לצד מסעדות ממגוון מטבחים שונים בעולם, כמו מטבחים יפנים, קוראנים, אמריקאיים קלסיים ואפילו כולל נציגות ישראלית – המזנון, של אייל שני נמצאת בקומה התחתונה.

אני ממליצה לכם לעצור לאכול בצ'לסי מרקט, כי הפעם הבאה שתפגשו מסעדות תהיה עוד שעה -שעתיים..

נקודה רביעית – פארק היי ליין – The High Line

היי ליין ניו יורק

כתובת: יש לפארק כמה כניסות, אנחנו נעלה בכניסה של הצ'לסי מרקט, היא נגישה עם מעלית ונקראת 14th Street and 10th Avenue (אתם תראו אותה ממש ביציאה מהצ'לסי מרקט)

עלות: הכניסה בחינם.

פארק היי ליין (High Line Park) הוא פארק הממוקם על מסלול של קו הרכבת הישן שפעל בין השנים 1934-1930 והעביר דברי מזון, דואר ותוצרים חקלאיים. הוא משתרע על אורך של 2.33 קילומטרים אך לא כולו פתוח לציבור עדין, הפארק בנוי בגובה 8 מטרים מעל לקרקע מה שמספק נקודות תצפית רבות.

ההיי ליין הוא אחד המקומות הקסומים בניו יורק לדעתי, בתוך כל ההמולה והצפיפות, תמצאו פארק מדהים ביופיו המספק אין סוף עצירות ונקודות תצפית שונות על העיר. אתם תראו כאן מקומיים שעושים הליכות לצד תיירים מכל העולם ולא סתם, באמת שזו נקודת חן יפה ונעימה בעיר.

נקודה חמישית – הווסל The Vessel

הווסל בניו יורק the vessel

כתובת: 20 Hudson Yards, New York, NY 10001

עלות: הכניסה בחינם.

בקצה טיילת ההיי ליין, נמצא מרכז העסקים והבילויים ה-Hudson Yards אתם תמצאו כאן מספר נקודות מעניינות, אך הראשונה (ויש שיגידו הבולטת מבניהם) היא כוורת הדבש, או בשפה האנגלית – The Vessel.

המבנה של הווסל, עוצב על ידי תומאס היית'ורווייט, נבנה במקור כתצפית מיוחדת שאנשים יכלו לטייל בין הקומות שלו, אך בשל אירועי התאבדות רבים, הכניסה לקומות העליונות נסגרה באופן זמני (כבר מעל שנה וחצי) אני מחכה ליום שהכניסה אליו תפתח שוב, כי לצערי כשאני ביקרתי במקום הוא היה סגור. למרות זאת, עדין אני ממליצה לכן להיכנס למבנה, גם אם מדובר רק בקומה התחתונה כי המבט על המבנה מבפנים מיוחד גם כן (זו התמונה שצילמתי למעלה).

אגב, ליד הוסל נמצא מנה נוסף ומעניין – The Shed, הוא מבנה זכוכיות ממסוגרות בלבן שחלקו העליון יכול להזכיר כרית מפנקת, The Shed נבנה כמתחם לתערוכות זמניות, הייחודיות של המבנה הזה הוא שהוא "מתקפל" לתוך עצמו וזה בזכות העובדה שאחד מצדדו נבנו על גלגלים, ניתן לשלוט בגודל שלו.

נקודה שישית – קניון לחובבי השופינג Hudson Yards

כתובת: 20 Hudson Yards, New York, NY 10001

עלות: הכניסה בחינם.

אם אתם מעוניינים בהפסקת שופינג נחמדה, הקניון שבמתחם (הוא נמצא ממש מול הווסל) הוא קניון שמציע מגוון חנויות שמאוד אהובות על ידי הישראליים ובדרך כלל לא זמינות בארץ, כמו סניף גדול של יוניקלו, חנות בגדי הספורט לולו למון, חנות המאקרונים הצרפתית LADURÉE וחנויות מעצבים רבות, כמו דיור, קואץ', פנדי, ואן קליף ועוד.

נקודה שביעית – תצפית האדג'

תצפית האדג' האדסון יארד ניו יורק
תצפית האדג' האדסון יארד ניו יורק

כתובת: 20 Hudson Yards, New York, NY 10001

האדג' היא אחד התצפיות האהובות והמוכרות בניו יורק, היא נמצאת במרפסת בקומה המאה של מבנה ה- Hudson Yards ומספקת נוף עוצר נשימה לכל האזור.

בקצהו של האדג' (הקצה) נמצאת גם רצפה שקופה, שם תוכלו להצטלם גם כן. למי שפחות אוהב מרצפות שקופות בגובה 100 קומות, תוכלו לשבת על המדרגות שבתמונה ולהנות מהנוף המהפנט או כמובן ללכת להצטלם בקצה המרפסת – אותו ניתן לראות כמעט מכל מקום בעיר.

התצפית הזו היא תצפית פתוחה, לכן היא מתאימה בעיקר למי שמגיע באביב, קיץ והסתיו. בחורף יש במקום רוחות חזקות ואתם עלולים ליפול על יום גשום שיהרוס קצת את הביקור. (במקרה שאתם מגיעים בחורף, אני ממליצה לכם ללכת לתצפית של מרכז הסחר העולמי או הסאמיט.)

ומה עכשיו?

כעקרון, אני הייתי מסיימת את היום בנקודה הזו, הלכנו הרבה ועבר זמן רב מאז שהתחלנו את המסלול, אתם יכולים לחזור לחדר למנוחה קלה לפני ארוחת הערב. אם אתם רוצים להמשיך לטייל יש לכם כמה אופציות קרובות:

  • מוזיאון אינטרפיד הים האוויר והחלל – המוזיאון נמצא לא רחוק מההדסון יארד, ובגלל שאין אליו תחבורה ציבורית נוחה, זה דווקא הזדמנות טובה לעלות על מונית ולהגיע אליו בנסיעה קצרה באורך 6 דקות. יש לכם פה פרטים וכרטיסים למוזיאון.
  • סיבוב בטיימס סקוור – אם יש לכם עוד כוח ללכת, הטיימס סקוור נמצא במרחק 14 דקות הליכה מההדסון יארד. כמובן שניתן לעלות גם על סאבווי לקצר את הדרך.