חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבלים בניו יורק: לפי עונות השנה

רשימת הפסטיבלים בעיר לפי עונות השנה

בעיר התוססת ניו יורק, פסטיבלים הם חלק בלתי נפרד מהמארג התרבותי. בכל עונות השנה העיר מארחת פסטיבלים ואירועים שונים ובמאמר הזה ניקח אתכם למסע בין עונות השנה, נחקור את הפסטיבלים המגוונים שמתקיימים בכל עונה בכל הסגנונות, כך שבין אם אתם חובבי מוזיקה, חובבי אמנות או אוכל, יש משהו לכל אחד.

פסטיבלי אביב בניו יורק

פסטיבלי אביב בניו יורק

במהלך עונת האביב, מתקיימים בניו יורק מגוון פסטיבלים בכל הסוגים. הנה כמה מהפסטיבלים הפופולריים המתקיימים בעיר במהלך האביב:

  1. פסטיבל טרייבקה: פסטיבל הסרטים טרייבקה, נערך באפריל, מציג מגוון רחב של סרטים מרחבי העולם. הפסטיבל מוכר בזכות אירועי השטיח האדום שאליו מגיעים עשרות כוכבים ובסרטים המושקעים שמוצגים במהלך ההקרנות בכורה בפסטיבל. חובבי קולנוע יכולים לצפות בהקרנות של סרטים עצמאיים, סרטים דוקומנטריים ואפילו חוויות מציאות מדומה שהתווספה לפסטיבל בשנים האחרונות.
  2. פסטיבל פריחת הדובדבן: חגיגה של התרבות היפנית! פסטיבל פריחת הדובדבן מתקיים במקומות שונים ברחבי העיר, כמו הסנטרל פארק והגן הבוטני של ברוקלין. במהלך הפסטיבל תוכלו להנות מיופייה של פריחת הדובדבן המהממת, ליהנות ממופעי מוזיקה וריקוד מסורתיים, ולהתפנק עם מטבח יפני טעים.
  3. מצעד הפסחא ופסטיבל המצנפת: ביום ראשון של חג הפסחא, השדרה החמישית הופכת לים של מצנפות צבעוניות שנפרשות לאורך השדרה, במהלך מצעד הפסחא השנתי ופסטיבל המצנפת. אחת האטרקציות הכיפיות באירוע הזה הוא שהמשתתפים מגיעים לפסטיבל עם כובעים יצירתיים ומשונים, מה שתורם לאווירה. האירוע כולל גם מוזיקה חיה, מופעי ריקוד ופעילויות לכל המשפחות.
  4. פסטיבל מייל המוזיאונים: פסטיבל מייל המוזיאונים (Museum Mile Festival), המתקיים בחודש יוני, מאפשר למבקרים לסייר בכמה מהמוזיאונים המפורסמים ביותר של העיר ניו יורק בחינם. המוזיאונים המשתתפים, כולל מוזיאון המטרופוליטן לאמנות ומוזיאון גוגנהיים, שפותחים את שעריהם לקהל הרחב ומציעים תערוכות מיוחדות, מוזיקה חיה ומיצבי אמנות שונים.
  5. יום כדור הארץ ניו יורק: ב-22 לאפריל, יום כדור הארץ חל בכל העולם וגם בניו יורק בוחרים לציין אות באמצעות פסטיבל קליל. הפסטיבל כולל תערוכות חינוכיות, הופעות חיות ופעילויות אינטראקטיביות שמטרתן לעורר השראה להגן ולשמור על כדור הארץ. המבקרים יכולים ללמוד על יוזמות ידידותיות לסביבה ולגלות דרכים להשפיע באופן חיובי על הסביבה.

פסטיבלי קיץ בניו יורק

פסטיבל המוזיקה Governors Ball
פסטיבל המוזיקה Governors Ball

במהלך חודשי הקיץ נערכים פסטיבלים רבים תחת כיפת השמיים שמושכים תיירים רבים, ממוזיקה ואוכל ועד אמנות ותרבות, כל אחד יימצא משהו שהוא אוהב. הנה כמה מפסטיבלי הקיץ המובילים בניו יורק:

  1. סאמרסטייג': הפסטיבל השנתי מציג קונצרטים בחינם, מופעי מחול ומופעי תיאטרון בפארקים השונים שפזורים ברחבי העיר. מסנטרל פארק ועד פארק פרוספקט בברוקלין, תוכלו לחוות את מיטב המוזיקה ואומנויות הבמה.
  2. מצעד הגאווה: העיר ניו יורק היא ביתה של אחת מקהילות LGBTQ+ הגדולות בעולם, כמתבקש מכך, מצעד הגאווה שנערך מידיי שנה בניו יורק הוא חגיגה של גיוון ושוויון מהגדולים והמוכרים בעולם. הצטרפו לתהלוכה השמחה כשהיא עושה את דרכה ברחובות מנהטן ותהנו ממוזיקה, אנשים מעניינים ואווירה מאושרת.
  3. פסטיבל המוזיקה Governors Ball: פסטיבל מוזיקה בן שלושה ימים זה מתקיים באי רנדל, בהשתתפות שורה של אמנים מובילים מז'אנרים שונים. תוכלו ליהנות מהופעות חיות, דוכני מזון, מיצבי אמנות ונופים מדהימים של קו הרקיע של העיר.
  4. שבוע הארלם: חגגו את המורשת התרבותית העשירה של הארלם בפסטיבל בן חודש ימים הכולל קונצרטים, מופעי ריקוד והקרנות סרטים. במהלך הפסטיבל מתקיים גם שבוע המסעדות של הארלם. זו דרך נפלאה לטייל בשכונה שבדרך כלל לא מגיעים אליה במהלך הטיולים בניו יורק.
  5. רחובות הקיץ: במשך שלוש שבתות רצופות באוגוסט, כמעט שבעה קילומטרים של רחובות העיר ניו יורק סגורים לתנועה, מה שמעניק להולכי רגל ורוכבי אופניים חופש תנועה מטורף המאפשר להנות ולחוות את העיר בצורה אחרת ממה שאנחנו רגילים ביום יום. תוכלו ליהנות משיעורי כושר ללא תשלום, מיצבי אמנות, הופעות חיות ואוכל טעים וכל זה על כבישי העיר.

פסטיבלי סתיו בניו יורק

ישנם מספר פסטיבלים שכדאי להשתתף בהם במהלך הסתיו בניו יורק:

  1. פסטיבל הסרטים בניו יורק: פסטיבל הסרטים של ניו יורק, המתקיים מדי שנה במרכז לינקולן, הוא אירוע יוקרתי המציג את מיטב הקולנוע העכשווי. פסטיבל זה מושך אליו יוצרי קולנוע, אנשי תעשייה וחובבי קולנוע מרחבי העולם וכמובן גולת הכותרת – מיטב השחקנים ההוליוודיים המוכרים והאהובים. במהלך הפסטיבל מוצגים בסרטים הוליוודיים לצד סרטים עצמאיים, כולם כמובן נבחרו בקפידה ומציעים חוויה קולנועית ייחודית. למשתתפים יש הזדמנות לצפות בהקרנות בכורה, להשתתף במפגשי שאלות ותשובות עם במאים ושחקנים, ולעסוק בדיונים על אמנות הקולנוע.
  2. פסטיבל הספרים בברוקלין: פסטיבל הספרים של ברוקלין הוא חגיגה ספרותית לאוהבי הספרים המתרחשת בברוקלין. כאחד הפסטיבלים הספרותיים החינמיים הגדולים בארצות הברית, הוא מפגיש סופרים, מו"לים ואוהבי ספרים ידועים עם מבקרים רבים שפוקדים את הפסטיבל מדיי שנה. הפסטיבל כולל פאנלים, הקראות, חתימות על ספרים וסדנאות. המבקרים נהנים ממגוון רחב של ז'אנרים ספרותיים, מסיפורת ועד ספרי עיון, ולפגוש את הסופרים האהובים עליהם מקרוב. בין אם אתם תולעי ספרים או פשוט נהנים מקריאה טובה, הפסטיבל הזה הוא ביקור חובה לחובבי ספרות.
  3. פסטיבל היין והאוכל של ניו יורק: פסטיבל היין והאוכל של העיר ניו יורק הוא אירוע שנתי שמציין את המגוון הקולינרי המצוין בעיר. הוא מפגיש שפים בעלי שם עולמי, ייננים וחובבי אוכל לסוף שבוע של טעימות, סמינרים ומסיבות. מארוחות גורמה ועד אוכל רחוב, המשתתפים יוכלו להתפנק עם מנות טעימות, לטעום יינות משובחים וללמוד משפים מובילים באמצעות הדגמות בישול בלייב. פסטיבל ממש מומלץ ואהוב בעיר.

פסטיבלי חורף בניו יורק

פסטיבלי החורף בניו יורק
וינטר ווילג' בבראיינט פארק, ניו יורק

החורף בניו יורק הוא תקופה קסומה, ניתן להגיד אפילו שהיא כולה פסטיבל גדול אחד, כשהעיר מקושטת באורות מנצנצים ואווירה חגיגית ממלאת את האוויר. זוהי העונה המושלמת לחוות את פסטיבלי החורף הייחודיים המתקיימים ברחבי העיר. מהחלקה על הקרח מתחת לכוכבים ועד פינוק חורפי טעים, הנה כמה מפסטיבלי החורף שחובה לבקר בהם בניו יורק:

  1. ווינטר ווילג' בבראיינט פארק: פארק בראיינט הופך לכפר חורף מיוחד במינו בעונת החגים. פסטיבל זה כולל שוק פתוח בו תוכלו לקנות מתנות חג ייחודיות, ליהנות מאוכל טעים מדוכנים מקומיים ולהתחמם עם שוקו חם. גולת הכותרת של כפר החורף היא זירת ההחלקה על הקרח, בה תוכלו לגלוש על פני הקרח המוקף בגורדי שחקים. זה אחד הפסטיבלים המוכרים והאהובים בעיר, על ידי המקומיים והתיירים.
  2. פסטיבל ג'אז חורפי: לאוהבי מוזיקת הג'אז, פסטיבל החורף הוא אירוע חובה. פסטיבל זה, שנערך בינואר, מציג את מיטב מוזיקת הג'אז של אמנים מוכרים בתחום ושל כישרונות צעירים. עם הופעות המתקיימות במקומות שונים ברחבי העיר, תוכלו להנות מצלילים מלאי הנשמה של הג'אז.
  3. מצעד ופסטיבל ראש השנה הירחי: חגגו את ראש השנה הירחי בסטייל במצעד ובפסטיבל השנתי בצ'יינה טאון. אירוע תוסס זה מציג ריקודי אריות ודרקונים מסורתיים ומופעים של קבוצות אומנויות לחימה. תוכלו לטעום מאכלים סיניים טעימים, ולהצטרף לחגיגות כאשר העיר מקבלת בברכה את שנת העכברוש.
  4. מופע רכבת חג בגן הבוטני של ניו יורק: היכנסו לעולם של פלאים מיניאטוריים בתערוכת רכבת החגים בגן הבוטני של ניו יורק. תערוכה קסומה זו מציגה דגמי רכבות המתפתלות בדרכן דרך העתקים מורכבים של ציוני דרך בעיר ניו יורק, היופי הוא שכל המיצגים בפסטיבל עשויים מחומרים טבעיים.
  5. פרסי סרטי החורף: אם אתם חובבי קולנוע, אל תחמיצו את Winter Film Awards, פסטיבל סרטים עצמאיים המתקיים בפברואר. אירוע זה מציג מגוון רחב של סרטים מיוצרי קולנוע מתחילים ומוכרים כאחד. מסרטים תיעודיים מעוררי מחשבה ועד נרטיבים שובי לב, פרסי סרטי החורף מספקים פלטפורמה ליוצרי קולנוע מוכשרים להציג את עבודתם.
  6. ערב השנה החדשה: מדיי שנה נערך בטיימס סקוור חגיגה של ממש ואם אתם מגיעים בתקופה הזו לעיר, אין מצב שאתם יכולים להרשות לעצמכם לפספס את זה. שיא החגיגות הוא עשר שניות לפני חצות, בה כל מבקי הכיכר סופרים יחד לעשור עד לשעה חצות כמובן, אז מקבלים תושבי העיר את השנה החדשה והכדור שמגדל טיימס נופל.
חגיגות השנה החדשה בניו יורק
חגיגות השנה החדשה בניו יורק

סיכום

לאורך כל השנה, העיר ניו יורק מארחת מגוון רחב של פסטיבלים שחוגגים אמנות, תרבות, מוזיקה ועוד. כך שזה לא משנה באיזו עונה תגיעו, תמיד קורה משהו מרגש בעיר.

שאלות ששואלים אותנו בדרך כלל...

מדי שנה תאריכי הפסטיבלים מתעדכנים לפי ימות השבוע באותה שנה, לכם מומלץ לבדוק באתרים הרישמים של כל אחד מהפסטיבלים.
בעיר יש עוד עשרות פסטיבלים, בכתבה הזו הכנסו את הפסטיבלים המוכרים והגדולים ביותר.