Search
Close this search box.

כל מה שחשוב לדעת על רילוקיישן לארצות הברית

האם אתם מוכנים לצאת למסע חיים מרתק אל ארץ ההזדמנויות הבלתי מוגבלות? ארצות הברית מנגישה לכם אפשרויות אין־סופיות, תרבות תוססת ושגשוג כלכלי. לישראלים השואפים להתחיל מחדש בארץ החופש, רילוקיישן הוא הכיוון המומלץ ביותר. עם זה, תהליך הרילוקיישן הוא תהליך מורכב, ויש לתכננו היטב בכל הנוגע להגשת בקשה לאשרות שהייה, לאיתור מקום מגורים, למציאת תעסוקה ומוסדות חינוך ולהתאקלמות בארץ חדשה. אבל רגע, זה רק נראה מרתיע. אם תפרקו את התהליך לשלבים ואת המשימות הגדולות למשימות משנה, תוכלו לנחות בארצות הברית במהירות, לנשום לרווחה ולהתחיל את חייכם החדשים. במאמר הזה נדריך אתכם בכל מה שאתם צריכים לדעת על רילוקיישן לארצות הברית כדי שהנחיתה תהיה רכה וההתאקלמות תהיה מוצלחת. 

הרילוקיישן לארצות הברית מתחיל בבקשה לאשרת שהייה

לפני שתוכלו לדרוך על אדמת ארצות הברית, תצטרכו להגיש בקשה לאשרת שהייה ולהמתין לקבלתה. בכל הנוגע לאשרות שהייה, מדובר בתהליך מורכב שעלול להיארך כמה חודשים. ממשלת ארצות הברית מציעה מספר מסלולים לישראלים המעוניינים להגר אליה ומנפיקה אשרות שהייה, אשרות עבודה, אשרות לימודים ואשרות בריאות. אם אתם יזמים, אתם יכולים להגיש בקשה לאשרה מיוחדת ליזמים או למשקיעים בכוח אמנת E-2 או תוכנית EB-5. כדאי להתייעץ עם מומחים לרילוקיישן ולהחליט על מסלול האשרה המתאים לכם. זכרו שזה לוקח זמן, אז הגישו בקשה לאשרת שהייה מוקדם ככל האפשר.

בחרו את הלוקיישן 

החלטתם על רילוקיישן לארצות הברית וקיבלתם אשרת שהייה? בשעה טובה. עכשיו הגיע הזמן לבחור את הלוקיישן. 50 מדינות ממתינות לכם בזרועות פתוחות, ולכל מדינה יש היתרונות שלה והמאפיינים הייחודיים לה. ישראלים שחולמים על התפוח הגדול, יכולים להתחיל את הרילוקיישן במטרופולין התוססת ביותר בעולם, בניו יורק. ניו יורק מציעה משהו לכולם החל בקו הרקיע האייקוני של מנהטן וכלה בשכונות האופנתיות של ברוקלין וקווינס. בין שאתם נמשכים לאנרגייה השוקקת של טיימס סקוור, ובין שאתם מעדיפים את היופי השלו של סנטרל פארק, העיר ניו יורק תיתן לכם חוויה אורבנית שאין שנייה לה ותכבוש אתכם בקסמיה לתמיד.

מצאו מקום מגורים

מציאת מקום מגורים הוא אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך הרילוקיישן. למרבה המזל, בניו יורק תוכלו למצוא מבחר אפשרויות מגורים שמתאימות לכל תקציב ולכל העדפה החל בדירות יוקרתיות המשקיפות על נהר ההדסון וכלה בבתים נחמדים בפרוורי העיר. מומלץ להיעזר בפלטפורמות נדל"ן מקוונות או לשכור שירותים של סוכני נדל"ן. בין שאתם רוצים לשכור דירה, ובין שאתם חושבים לקנות בית, הקדישו לכך זמן עוד בארץ וקבלו את ההחלטה הטובה בשבילכם. 

התוודעו לשוק התעסוקה

אחד היתרונות של רילוקיישן לארצות הברית הוא השפע המובהק של הזדמנויות תעסוקה לאנשי מקצוע. ואם כבר אנחנו מדברים על ניו יורק, חשוב לדעת שהיא נחשבת מרכז עולמי לפיננסים, לטכנולוגיה, לתיירות, למדיה ולבידור, ולא חסרים בה אפשרויות תעסוקה בתחומים המובילים. מלבד אפשרויות תעסוקה תוכלו לחשוב גם על קורסים מקצועיים או על הרחבת ההשכלה האקדמית. כיוון זה יעזור לכם להתמקצע ויאיץ את השתלבותכם בשוק התעסוקה המקומי. 

לאמץ את סגנון החיים האמריקני

רילוקיישן לארץ חדשה הוא הרבה יותר ממציאת עבודה ואיתור מקום מגורים; הוא כולל גם אימוץ של אורח חיים והתערות בתרבות המקומית. סצנת התרבות התוססת של ניו יורק מציעה למהגרים שלל חוויות במוזיאונים, בתיאטראות, בקולינריה המקומית ובאירועי הרחוב התוססים. נצלו את ההיצע התרבותי של העיר וצאו למסע היכרות איתה. אתם תופתעו לגלות שאין סוף לאפשרויות שהיא מציעה, ושהדרך הטובה ביותר לאמץ את סגנון החיים האמריקני, היא דרך האינטראקצייה המקומית, האנושית והאישית.