Search
Close this search box.

תחבורה ציבורית בניו יורק

מגיעים לעיר ומתלבטים איזה כלי תחבורה ציבורית יש בעיר ובמה להשתמש? זה המדריך בשבילכם.

התחבורה הציבורית בניו יורק, ידועה כאחת ממערכות התחבורה הציבוריות הנוחות והיעילות בעולם, היא פועלת 24/7 ומגיעה לכל רחוב בעיר. אין ספק שטיול בעיר ענקית כמו ניו יורק, מחייבת הגעה למקומות מסוימים בעזרת תחבורה, גם אם תבחרו להישאר רק באזור מנהטן. במדריך הבא, תוכלו להכיר את האמצעים שמרכיבים את התחבורה הציבורית בעיר, את אפשרות התשלום, את האפליקציות שיעזרו לכם לבחור את הדרך הנוחה ביותר ועוד.

אפליקציות שימושיות שיעזרו לכם להתנייד בעיר

Google Maps היא אפליקציה ניווט פופולרית שתומכת בכמה דרכי נסיעה ומאפשרת לכם לקבל הוראות מפורטות להגעה ליעד שלכם בקלות ובמהירות. אתם יכולים להשתמש ב-Google Maps לצורך ניווט ברגל, בתחבורה ציבורית, במונית או ברכב, והיא תראה לכם את הדרך הקצרה ביותר להגעה ליעד שלכם. היתרון המרכזי של גוגל מאפס הוא שתוכלו להשוות מה המרחק לנקודה אליה תרצו להגיע ברגל, במונית או בכלי התחבורה הציבורית וככה להגיע למסקנה המלומדת ביותר.

בנוסף ל-Google Maps, ישנם כמה אפליקציות ניווט אחרות שתומכות בתחבורה ציבורית בניו יורק, אחת מהן היא NYC Subway, אפליקציה דיי פשוטה לתפעול שמתמקדת בסאבווי (הרכבת התחתית) ומראה לכם את מפת הסאבווי בעיר. האפליקציה מראה את מיקום הקווים, תחנות החלפה וכיווני הנסיעה. היא זמינה לשימוש גם ללא רשת אינטרנטית, כך שאפשר להשתמש בה גם במקומות בהם אין גישה לאינטרנט או למי שלא רוצה לעשות חבילה לחול.

סוגי התחבורה הציבורית בניו יורק

איך להשתמש בסאבווי בניו יורק
שימו לב שאותו שלט מופיע גם בצידי המדרגות וכולל הכוונה לבעלי מוגבלויות למעלית הקרובה.

רכבת תחתית – סאבווי

הסאבווי בניו יורק, היא אחת ממערכות הסאבווי הנוחות והזמינות ביותר בעולם, היא פועלת 24/7, כאשר בשעות השיא הקווים עוברים בתדירות של 2-5 דקות ובשעות רגועות יותר, הרכבות עוברות מדי 10-15 דקות, הרכבת התחתית בניו יורק משמשת מעל ארבעה מיליון נוסעים ביום וכוללת כ- 700 תחנות עצירה.

ועכשיו אחרי שהתרשמנו יחד מהמספרים המטורפים, בואו נדבר תכלס- איך משתמשים ברכבת התחתית, הסאבווי בניו יורק? קודם כל, יש לכם כאן מפת קווים מסודרת ומעודכנת. אך אני מחזירה אתכם לפסקה הקודמת, בה דיברתי על גוגל מפס, אני ממש ממליצה לכם להשתמש בגוגל מאפס כי היא יותר נוחה וברורה להבנה, המפה לעומת זאת (או האפליקציה של NYC Subway במקרה הזה) עלולות להראות לא ברורות ולא נוחות לשימוש.

אז כמו שאתם רואים בתמונה, לצורך העניין התמונה הזו צולמה בסמוך למלון ששהיתי בו, כל שלט של תחנה בעיר כולל 4 פרמטרים חשובים:

  • שם התחנה
  • כיוון התחנה (כלומר, לאיזה כיוון הרכבת נוסעת, בצד השני של הכביש יהיה רשום הכיוון הנגדי של התחנה
  • שמות הקווים בתחנה
  • אם תחנת הרכבת הזו נגישה, זה יצוין ממש מתחת למספרי הקווים. אם התחנה עצמה נגישה אך לא מכניסה זו, יופיע לכם כיתוב כמה שלט הסאבווי שצילמתי למעלה, בטיימס סקוור.
איך לקרוא את השלטים של הסאבווי בניו יורק
איך לקרוא את השלטים של הסאבווי בניו יורק

שימו לב כמה זה קל, לצורך הדוגמא אם התעוררתי בבוקר והחלטתי שאני רוצה להגיע למרכז הסחר העולמי, פתחתי את גוגל מפות ורשמתי בחיפוש "מרכז הסחר העולמי החדש" לחצתי על הכפתור מסלול ומשם גוגל יראה לי מספר דרכים להגיע. גם כאן, הכנתי לכם מקרא צבעים שיסביר לכם על מה להסתכל, שימו לב שרשום לכם בגוגל מאפס בדיוק באיזו כניסה של הרכבת התחתית להיכנס (בסגול), שימו לב שמה שכתוב לי "downtown & brooklyn" מופיע בדיוק על השלט שצילמתי בתמונה למעלה. אם אתם לא רואים את השם הזה, כנראה שאתם פשוט בצד הנגדי של הרכבת והתחנה שאתם צריכים נמצאת מעבר לכביש. שימו לב שמופיע לכם בגוגל מאפס באיזו שעה הרכבת הקרובה (בורוד) ולבסוף, בצבע אדום, אתם תראו באיזו תחנה תצטרכו לרדת.

איך להשתמש בגוגל מאפס בניו יורק

איך להתמצא בקלות בכיווני הנסיעה בעיר?

ברוב התחנות, ברגע שירדתם לתחנה התת קרקעית, לא ניתן לעבור לצד השני מבלי לצאת לרחוב שוב, לכן לפני שאתם יורדים במדרגות המובילות לרציף, תוודאו שאתם בכיוון הנכון, כשכלל האצבע הוא שנסיעה לכיוון דרום, לדאונטאון, יהיה מהצד המערבי של הרחוב, ונסיעה לאפטאון, לכיוון צפון, תהיה מהצד המזרחי.

בנוגע לעלויות הנסיעה, מחיר נסיעה בודדת הוא 2.75 דולר אך אני ממליצה לכם לרכוש כרטיס Metrocard שמאפשר מספר נסיעות לאורך תקופה של חודש, שבוע או יותר – במחיר מוזל ומשתלם במיוחד. הכרטיס תקף לכמה אמצעי תחבורה ולכן בסוף הכתבה ניגע גם בו ואיפה לקנות אותו. 

אוטובוסים

האוטובוסים בניו יורק מאוד נגישים ונוחים, אך בגלל שיש בעיר פקקים רבים, הם לא תמיד עדיפים, אני מודה שבפעמים שהייתי בניו יורק לא השתמשתי באוטובוס בעיר, כי הרכבת התחתית היתה לי יותר נוחה וזמינה.

אם תבחרו להתנייד באוטובוסים, תוכלו לבדוק את מספר האוטובוס והתחנה אליה תצטרכו להגיע דרך גוגל מאפס, שימו לב שלכל אוטובוס יש מספר ואות, שלא תתבלבלו ותעלו על האוטובוס הלא נכון.

שימו לב, ליתרון של האוטובוסים- החל מהשעה 22:00, כל עוד יש מקום בטוח לעצור, נהג האוטובוס יוכל להוריד אתכם מחוץ לתחנות הרשמיות של הקו, זה נחמד למי שחוזר מבלוי ולא רוצה ללכת יותר מדיי ברחוב, כל מה שתצטרכו לעשות זה לגשת לנהג ולבקש ממנו לעצור, הוא כבר ידאג לעצור במקום הבטוח ביותר.

מחיר הנסיעה באוטובוס זהה למחיר בסאבווי – 2.75 דולר, את הכרטיס קונים במכונות שנמצאות על האוטובוס (שימו לב שהן לא מחזירות עודף!!!) והכרטיס יהיה תקף למשך שעתיים, בזמן זה תוכלו לעבור בין האוטובוסים השונים ואפילו הסאבווי מבלי לשלם על כרטיס נוסף.

מוניות צהובות

אחד מהסמלים הבולטים ביותר בעיר, הן אותן מוניות צהובות על-זמניות, כדי להעלות על מונית צהובה, תצטרכו לעשות את התנועה הניו יורקית ביותר, ולהניף יד לעבר המונית, בשעות העומס דיי קשה לתפוס אותן כי הן בדרך כלל כבר מסיעות נוסעים.

שימו לב להעלות רק על מונית צהובה (המוניות השניות שתראו בעיר, הן בצבע שחור, ואין עליהם פיקוח!) דבר נוסף שחשוב לשים לב הוא שהנהג הפעיל מונה, את מחיר הנסיעה תוכלו לשלם באשראי אצל הנהג. שימו לב שמקובל לתת לנהגי המוניות בניו יורק כ-10-15% טיפ.

נסיעה במוניות צהובות בניו יורק

UBER ו- LYFT

שתי אפליקציות נוחות מאוד, המציעות שירותי מוניות פרטי, במחיר מוזל מאלו שדורשות המוניות הצהובות.

lyft היא הגרסה הפופולארית והמוכרת בניו יורק של אובר, שבטח אתם מכירים ממקומות אחרים בעולם, היתרון הוא שLyft עובדים עם גוגל, כך שתוכלו לראות בגוגל מאפס מחיר משוער של הנסיעה ולבצע השוואה יעילה של זמני הרכבות, המונית וההליכה ברגל.

אם מעולם לא השתמשתם באפליקציות אלו, אני ממליצה לכם להוריד אותם כבר עכשיו למכשיר הטלפון שלכם.

באפליקציית Lyft תוכלו להשתמש בקוד LIAT68158 כדי לקבל 15$ מתנה לנסיעה* דרך האפליקציה, אני ממליצה לכם להכנס כבר עכשיו לאפליקציה, ללחוץ על ה3 קווים בצד שמואל להכנס ל- "rewards" ולהזין את הקוד.

*גילוי נאות, אם תשתמשו בקוד הזה, אני מקבלת גם 15$.

אופניים 

Citibike מפעילים שירותי השכרת אופניים ברחבי העיר, ניתן לרכוש כרטיסים לנסיעה בודדת, נסיעה יומית או נסיעה שבועית, שימו לב שהחיסרון כאן הוא שתצטרכו שמהרגע שאתם לוקחים אופניים, תצטרכו להחזיר אותם תוך חצי שעה, אם לא תחזירו אותם בזמן הזה, "תקנסו" בקנס בסך 4$ מעבר לעלות האופניים.

כמובן שאם אתם קונים את הכרטיסים שמקנים נסיעה חופשית במשך תקופה מסוימת, תוכלו לקחת ולהחזיר את האופניים כמה שאתם רוצים – במסגרת של חצי שעה לנסיעה.

כרטיס Metrocard

מטרוכארד בניו יורק
תכירו, המטרוכארד.

נסיעה ברכבת התחתית ובאוטובוסים של ניו יורק, עולה 2.75$ לנסיעה אחת, ניתן לשלם בעת העלייה על האוטובוס במכונות שלא מחזירות עודף, או במכונות שנמצאות בתחנות הרכבת או לרכוש כרטיס Metrocard ולהטעין אותו בכסף או תוכנית חופשי יומי/שבועי/חודשי.

כרטיס Metrocard, או במילים אחרות, כרטיס הרב קו של ניו יורק (😅) עולה דולר אחד בלבד וניתן לטעינה במספר דרכים שונות:

  • הטענת כסף רגיל (Add Value), בסכום שתבחרו, ככל שטעינו בסכום גבוהה יותר עלות הנסיעה תפחת (לא משמעותי במיוחד, אך עדין חשוב לציין) מתאים למי שמגיע לתקופה קצרה לעיר או שלא מתכנן לנסוע הרבה.
  • הטענת זמן נסיעה (Add Time) של שבוע או חודש, מה שיקנה לכם כמה נסיעות שתרצו בתקופת הזמן שבחרתם. המחיר לשבעה ימים עולה $33 ולתקופה של חודש תאלצו לשלם $127.

אתם יכולים לרכוש כרטיס דרך הקופה (Booth) בסאבווי או דרך המכונות הפזורות בתחנות הסאבווי. כמו כן, תוכלו לרכוש את הכרטיס בכ-160 חנויות פזורות ברחבי העיר

שימו לב!! ילדים מתחת לגובה של 1.12 מטר נוסעים בחינם בתחבורה הציבורית בעיר.

השכרת רכב בניו יורק

אופציה נוספת היא השכרת רכב בניו יורק, למרות הנוחות, אני ממש לא ממליצה לכם באופציה הזו, העיר עמוסה ופקוקה ומאוד קשה למצוא בה מקומות חניה, למעשה כדי לחנות את הרכב תצטרכו להשתמש בשרותי חניונים הפזורים בעיר וגובים המון כסף לשעת חניה.

אם אתם מגיעים לניו יורק אחרי (או לפני) טיול בארצות הברית שבו אתם שוכרים רכב, המלצתי היא להחזיר את הרכב לחברת ההשכרה בימים בהם אתם תשהו בעיר ובכך לחסוך המון כסף וכאב ראש.

בכל מקרה, waze עובדת מצוין בעיר ובכלל בארצות הברית, כמו גם אפליקציית המפות של גוגל שיכולה לכוון אתכם ממקום למקום ברכב.

שאלות ששואלים אותנו בדרך כלל...

כן, ניתן לשלם על Metrocard באשראי בתחנות הרכבת בלבד.
נסיעה יחידה תעלה 4.49$ כרטיס יומי חופשי עולה 19$.