Search
Close this search box.

שכונות בניו יורק- הסבר על שכונות ורובעים בניו יורק

איך מבדלים בין הרחובות הממוספרים? ובאיזו שכונה כדאי לבחור ללון בה?

אם אתם לפני טיול בעיר הגדולה ואתם מתלבטים מה לראות בניו יורק, כנארה שבמבט ראשון, הרחובות הממוספרים נראים מאיימים ולא מובנים בכלל, ואתם עלולים למצוא את עצמכם שוברים את הראש, האם כדאי מלון ברחוב 24, 42 או אולי בכלל רחוב 4? ומה ההבדל ביניהם? הכתבה הבאה תעזור לכם להבין אחת ולתמיד איך רשימת הרחובות והשכונות בניו יורק עובדת, ולמה השיטה שלהם כל כך גאונית ותחסוך לכם הרבה זמן בטיול בלפתוח גוגל מפות בכל פעם שתתלבטו לאן ללכת.

ישנם חמישה רובעים בניו יורק: מנהטן, ברוקלין, קווינס, ברונקס וסטטן איילנד, בכתבה הבא אמפה את הרובע המועדף והמתויר ביותר – מנהטן.

לפני הכל, קצת היסטוריה על רחובות העיר ניו יורק

שיטת הרחובות במנהטן, הידועה גם כ"גריד האיים", היא שיטה מורכבת של תכנון עירוני המבוססת על רשת רחובות ישרים ומסודרים.

הסיבה לכך היא שבזמן שמנהטן נבנתה במאה ה-19, הושקעה הרבה מחשבה על תכנון העיר, תוך שימת דגש רב על התכנון והשימור של הנוף העירוני. כדי להשיג את המטרה הזו, החליטו המתכננים ליצור רשת של רחובות ישרים ומסודרים היוצרים מראה שתי וערב.

הרחובות מתארגנים בצורת רשת, עם הרחובות האופקיים המכונים "שדרות" והרחובות האנכיים המכונים "רחובות" ובכך מאפשרים למשתמשי הרחובות לנווט בקלות ובמהירות רבה.

אז איך עובדת השיטה של ספירת הרחובות בניו יורק, ומדוע היא מקלה עלינו להתמצא בעיר?

כפי שכבר אמרתי, אם אתם בזמן החופשה בניו יורק, ואתם מסתבכים מעט, ברגע שתבינו איך עובדת שיטת ספירת הרחובות בניו יורק, יהיה לכם הרבה יותר קל להתמצא ללא מפות וסיבוכים. הינה מדריך שיסביר לכם איך זה עובד:

שדרות העיר

בעיר, יש 12 רחובות מרכזיים אופקיים (יש עוד כמה אך אלו המרכזיים, במיוחד כשמדובר באזורים התיירותיים), הנפרסים משכונת הארלם בצפון עד פארק באטרי בדרום, השדרה הראשונה, נמצאת במקביל לאיסט ריבר והשדרה ה-12 נמצאת במקביל לנהר ההדסון. שדרות 1-12 בניו יורק הן השדרות הראשיות המסתיימות בגובה הפארק המרכזי של העיר, הסנטרל פארק.

כלומר, כלל שתלכו לכיוון מערב מספרי השדרות יעלו, וככל שתלכו לכיוון מזרח, מספרי השדרות ירדו.

בין השדרות הראשיות האלו, ניתן למצוא עוד מספר שדרות, אך ככלל כל השדרות בעיר נפרסות מדרום לצפון.

רחובות העיר הממוספרים

ככלל, כל הרחובות הנפרסים ממזרח למערב, נקראים רחובות. החל מרחוב Houston St המפריד בין שכונת סוהו לגרינוויצ' וויליג', וצפונה, הרחובות ממוספרים במספרים מ-1 עד ל-218 בקצה מנהטן.

כלומר, ככל שמדרימים מספרי הרחובות יורדים וככל שמצפינים מספרי הרחובות עולים.

יש יוצאת מן הכלל, שדרות ברודווי (Broadway)

שדרות ברודווי, היא אחת השדרות היחידות במרכז העיר, שאינה ישרה, מדרום לצפון. אלא, השדרה מתחילה בצפון-מערב פארק יוניון סקאוור ונוטה לקו אלכסוני לכיוון מערב עד רחוב 178 (הרבה אחרי הסנטרל פארק, בשכונת Washington Heights הלא-כל-כך-תיירותית)

שימו לב, כל הרחובות והשדרות בשכונות הדרומיות לסוהו קיבלו שמות רחובות ולא מספרים (כמו שאנחנו רגילים מהרחובות בארץ😊)

שדרות ברודווי עוברות לאורך כל השכונות בניו יורק
שדרות ברודווי עוברות לאורך כל השכונות בניו יורק

שכונות בניו יורק המומלצות ביותר לביקור:

קצת על שכונות העיר מנהטן, ניו יורק

כדי להסביר בצורה פשוטה יותר, הכנתי לכם מפה מופשטת למדיי, זו שתראו כאן, בה חילקתי את העיר לשלושה חלקים מרכזיים:

  • העיר העילית – uptown (בירוק)
  • העיר האמצעית – midtown (בצהוב)
  • העיר התחתית – downtown (בכחול)

שלושת האזורים האלו מחלקים את העיר באופן גס מאוד לשלוש שכונות גדולות, אך מרכזיות שעוזרות לנו להתמצא במרחב באופן כזה או אחר, לפי החלוקה הזו (ובאופן כללי) ההמלצה היא לבחור מלון במידטאון, בעיר האמצעית, כי שם רוב האטרקציות וגם אלו שלא שם, מאוד קרובות ובחירה במלון באזור זה, שם אתכם במיקום די מרכזי באופן כללי.

בחלק הבא של הכתבה אנסה להסביר לכם מעט על כל אזור כדי לעזור לכם לגבש דעה ומושג לגבי איזה אזור הכי מתאים לכם.

Harlem –

אומנם לא נחשב חלק מאזור Uptown אך השארתי אותו במפה של האזור הזה (למטה) כי רבים מהתיירים מבקרים בו גם במהלך הטיול והיה לי חשוב שתדעו שהוא נמצא מעל העיר העילית (הוא הרבה יותר גדול ממה שמופיע במפה, לצורך העניין).

בכל מקרה מבחינת לינה, זה לא אזור מומלץ לישון בו. הוא אומנם יותר זול אבל הוא מרוחק מרוב העיר וחלק מהאזורים בו נחשים מפוקפקים יותר משאר השכונות.

מפת המחוזות בניו יורק מנהטן

העיר העילית – Uptown

אזור האפטאון (Uptown) בניו יורק הוא אזור במנהטן הצפונית, המתפרס לאורכו של הפארק המפורסם ביותר, הסנטרל פארק. אופי האזור הזה הוא יוקרתי, וגרים בו האנשים שנחשבים למשפיעים והעשירים ביותר בעיר. באזור זה נמצאים מספר מבני מגורים מפוארים, בתי עסק יוקרתיים ומסעדות משובחות, וזהו מרכז החיים התרבותי והמסחרי של מנהטן. באזור זה ניתן למצוא גם מספר אתרי תיירות מפורסמים כמו הסנטרל פארק והמוזיאונים המפורסמים של המטרופוליטן והגוגנהיים. אזור אפטאון הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות וההיסטוריה של ניו יורק והוא משרת כמקום מרכזי לפעילות תיירותית וכמרכז עסקי חשוב בעיר.

העיר העילית מנהטן

Upper West Side

Upper West Side בניו יורק הוא אזור מגורים ומסחרי מפורסם בניו יורק, הממוקם במערב הסנטרל פארק. האזור ידוע בבתים הקלאסיים והיוקרתיים שלו, כמו גם בקהילת האמנים והקהילה היהודית הגדולה שמתגוררת שם. האזור מכיל מגוון רחב של חנויות, מסעדות, בתי קולנוע, ומוזיאונים.

מה יש לעשות ב- Upper West Side:
  1. המסעדה של טום: לכל חובבי הסדרה סיינפלד, תוכלו לבקר במסעדה של טום שהופיעה בכל פרקי הסדרה.
  2. כיכר קולומבוס: כיכר מרכזית במנהטן בניו יורק, הממוקמת בצפון מרכז העיר. היא הוקמה לציון 400 שנה לגילוי אמריקה. תוכלו לקרוא עליה בהרחבה כאן.
  3. מרכז לינקולן: מרכז לאמנויות הבמה והתרבות הממוקם במחוז אפר ווסט סייד מנהטן בניו יורק. תוכלו לקרוא עליו בהרחבה כאן.
  4. שוק הפשפשים ניו יורק: לכל חובבי המציאות, תמצאו כאן בגדי וינטג', רהיטים, תכשיטים ועוד.
  5. המוזיאון האמריקאי לתולדות הטבע: אחד ממוזיאוני הטבע החשובים והגדולים ביותר בעולם.

Central Park

הסנטרל פארק הוא הפארק הכי גדול בעיר, הפארק המרכזי בניו יורק ומהפארקים המפורסמים ביותר בעולם, הממוקם בלב ניו יורק סיטי. הוא נמצא בין האפר איסט לאפר ווסט. תוכלו לקרוא עליו בהרחבה כאן.

מה יש לעשות בסנטראל פארק:

  1. גן החיות בסנטרל פארק: גן חיות קטן וחמוד, עם מגוון חיות שונות שמתאים לטיול על ילדים.
  2. מוזיאון סולומון ר. גוגנהיים: אחד המוזיאונים הידועים והנחשבים בעולם כולו בתחום האומנות המודרנית.
  3. מוזיאון המטרופוליטן לאמנות: ממוקם בלב ניו יורק ומציג אוסף מרשים של אמנות ותרבות מכל העולם.
מלונות מומלצים ב- Central Park:

Da Vinci Hotel: מלון קטן ומסורתי שמצא במרחק הליכה קצר מאתרי תיירות מובילים כמו פארק סנטרל, טיימוס סקוור ועוד. כל החדרים במלון מרווחים ומפנקים.

הסנטרל פארק בניו, תופס חלק מרכזי בשכונת האפר
הסנטרל פארק בניו, תופס חלק מרכזי בשכונת האפר

Upper East Side

Upper East Side בניו יורק הוא אזור יוקרתי ומפואר הממוקם במזרח הסנטרל פארק, האזור נחשב לאחד המקומות היקרים והבולטים בניו יורק, ומציע מגוון רחב של בתי קולנוע, מוזיאונים, חנויות, ומסעדות אותנטיות.

מה יש לעשות ב- Upper East Side:
  1. המוזיאון היהודי של ניו יורק: אחד ממוזיאוני התרבות היהודית המשפיעים והגדולים ביותר בעולם. תוכלו לקרוא עליו בהרחבה כאן.
  2. בית הכנסת עמנו-אל: אחד מבתי הכנסת הגדולים והמפורסמים ביותר בניו יורק ובארצות הברית. תוכלו לקרוא עליו בהרחבה כאן.

העיר האמצעית (מרכז העיר) – Midtown

מידטאון הוא אזור מרכזי בניו יורק הממוקם במנהטן, ממש בלב העיר אזור זה נחשב לשיא האזור המתויר, והוא כולל בתוכו את הטיימס סקוור, תחנת הגראנד סנטרל, מרכז רוקפלר, האמפייר סטייט בלדינג, המוזיאון לאומנות מודרנית (MOMA) ועוד. במידטאון נמצאים מבני משרדים גבוהים, בתי עסק וחנויות יוקרתיות, מלונות ורוב התיאטראות, מידטאון נחשב לאזור התוסס ביותר בעיר, כזה שפעיל 24/7.

מידטאון מנהטן

Hell's Kitchen

Hell's Kitchen בניו יורק הוא אזור ישן שממוקם מערב מידטאון מנהטן, בין רחוב 34 לרחוב 59 ומשמש ככניסה לטיים סקוור, שנמצא ב-Theater District בעבר, האזור נחשב לאזור מסוכן וכלל מסעדות, בתי קפה וברים זולים, אך בשנים האחרונות הוא עבר שיפוץ והפך לאזור תיירותי מפואר יותר עם מגוון רחב של מסעדות משובחות ובתי קפה, ברים ופאבים מגוונים.

מלונות מומלצים בהלס קיטשן:
  1. Pod Times Square: מלון נקי, מרכזי וזול, קרוב לתחנותמטרו ולטיימס סקוור.
  2. La Quinta by Wyndham Time Square South: מלון עם 3 כוכבים הממוקם במיקום מרכזי בלב מנהטן, המלון בעיצוב מודרני והחדרים נוחים.
  3. Arlo Midtown: מלון 4 כוכבים הממוקם בלב מנהטן עם חדר כושר ומתקנים משודרגים.
שכונת האלס קיטשן המכזית ממעוף הציפור
שכונת הלס קיטשן המכזית ממעוף הציפור

Theater District

Theater District בניו יורק הוא אזור הממוקם במרכז מנהטן, המכונה גם "Broadway" או "The Great White Way", בשל הכמות העצומה של המקומות התרבותיים והמופעים המובילים בעיר ניו יורק שמתקיימים בו. אזור זה, שכולל גם את הכיכר המרכזית בניו יורק – הטיימס סקוור, הוא אחד המחוזות העמוסים והמתוירים ביותר בעיר.

מה יש לעשות ב- Theater District:

תוכלו לבקר באולפני NBC, אולפני הטלוויזיה שאחראים על הסדרות חברים, סיינפלד ועוד רבות וטובות. תוכלו לבקר בחנות מזכרות ענקית ולערוך סיור באולפנים.

מלונות מומלצים ב- Theater District:
  1. The Belvedere Hotel: מלון יוקרתי הממוקם במקום מרכזי באזור מידטאון במנהטן, המלון מציע חדרי אירוח מרווחים המתאימים לקבוצות מטיילים וזוגות.
  2. Hilton Garden Inn New York Times Square South: מלון נקי ונוח המציע חדרים גודלים יחסית לניו יורק, החל מ26 מטר מרובע לחדר, במלון פועל חנות נוחות אשר פתוחה 24/7.
  3. New York Marriott Marquis: מלון יוקרתי שנמצא בלב העיר, בכיכר טיימס המפורסמת. תמצאו מסעדה, בית קפה או בר נחמד בקרבת המלון, גם בשעות מאוחרות של הלילה.

Midtown East

Midtown East בניו יורק הוא אזור מרכזי הממוקם במזרח מידטאון מנהטן, באזור זה נמצאים כמה מבני המשרדים היקרים ביותר בעיר, לצד מבנים מרכזיים חשובים בהיסטוריה של העיר, כמו תחנת הרכבת גראנד סנטרל האזור מוכר כמקום המספק את החוויה הכי קלאסית של ניו יורק, עם מגוון רחב של בתי מלון, מסעדות יוקרתיות, חנויות עתיקות, וקניוני יוקרה.

מה יש לעשות ב- Midtown East:
  1. בית הכנסת המרכזי: בית כנסת ענק שנמצא בלב מרכז הקניות של ניו ירק, זהה לבית הכנסת הגדול בבודפשט.
  2. מגדל טראמפ: המגדל נחשב לאחד המבנים היוקרתיים ביותר בניו יורק, הוא זכה בפרס האדריכלות האמריקאי בשנת 1984.
  3. תצפית סאמיט ניו יורק: תצפית ממגדל חדש ומרהיב שנמצא בלב מנהטן.
  4. השדרה החמישית: אזור הקניות היוקרתי של ניו יורק.
  5. בניין קרייזלר: אחד מגורדי השחקים המדוברים ביותר בעולם.
  6. תחנת גראנד סנטרל: תחנת רכבת מרכזית ומפוארת בלב מנהטן.
  7. קתדרלת פטריק הקדוש: מרכז דתי חשוב לקהילה הנוצרית בחלק המערבי של ניו יורק.
  8. מרכז מבקרים האומות המאוחדות: תערוכות שונות המציגות את הישגי האומות המאוחדות בתחומים שונים.

Garment District

Garment District בניו יורק הוא אזור מסחרי הממוקם בלב המידטאון במנהטן, אזור זה נחשב לאזור האופנה של העיר ותמצאו בו סטודיויים לאפונה יוקרתיים, מוסדות לימוד אופנה וכן חנויות אופנה רבות (למרות שכל העיר מלאה בחנויות).

מה יש לעשות ב- Garment District:

מייסיס ניו יורק: אחד מיעדי הקניות המפורסמים ביותר בעולם.

מלונות מומלצים ב- Garment District:
  1. MOXY NYC Times Square: מלון חדש ומודרני הממוקם במיקום מרכזי בלב טיימס סקוור בניו יורק. המלון מעוצב בסגנון מודרני חדשני.
  2. Renaissance New York Midtown Hotel: מלון בוטיק ארבעה כוכבים הממוקם במרכז ניו יורק סיטי, עם 348 חדרים וסוויטות מרווחים ומפנקים.
  3. Courtyard New York Manhattan Times Square: ממוקם בלב רובע האופנה של ניו יורק ובסמוך לטיימס סקוור המפורסם. מלון שקט מאוד עם ארוחת בוקר מצויינת.

Murray Hill

Murray Hill היא שכונה בניו יורק באזור המידטאון מנהטן. השכונה מכילה מגורים, חנויות, מסעדות, בתי קפה, ומשרדים ומציעה מגוון רחב של אפשרויות לפעילויות בעיר. השכונה נמצאת במקום מרכזי בעיר והיא נחשבת לבטוחה ושקטה מבחינת לינה בה בזכות העובדה שה – Murray Hill מציעה גישה קלה לתחנות הרכבת המרכזיות ולתחבורה ציבורית.

Chelsea

Chelsea היא אחת השכונות הפופולאריות בניו יורק, הנחשבת לאחד האזור העמוסים באטרקציות והמומלצים ביותר ללינה לתיירים. השכונה היא אזור תרבותי ואמנותי וניתן למצוא בה מלונות, מסעדות, בתי קפה, גלריות וכן חלק מהאטרקציות המרכזיות בעיר, כמו הצ'לסי מרקט, high line park, מגדל הedge, מדיסון סקוור גארדן ועוד.

מה יש לעשות ב- Chelsea:
  1. שוק פשפשים צ'לסי: בו תוכלו למצוא פריטי וינטג' מיוחדים.
  2. מוזיאון ויטני לאמנות אמריקאית: לחובבי האומנות, תוכלו לצפות במעל 26,000 יצירות מתוך כמעט כל תחומי האמנות האמריקנית.
  3. ליטל איילנד:  אי מלאכותי במרכז ניו יורק סיטי, עשוי סטון בצורת פטריה.
  4. פארק היי ליין: פארק שמשתרע על אורך של 2.33 קילומטרים ובגובה 8 מטרים מעל לקרקע.
  5. פארק מדיסון סקוור: אחד הפארקים המפורסמים והמושקעים ביותר בעיר ניו יורק.
  6. צ'לסי מרקט: מציע מגוון רחב של חנויות, מסעדות, בתי קפה, חנויות מזון, חנויות תכשיטים, אומנות ופעילויות תרבותיות.
מלונות מומלצים ב- Chelsea:
  1. Courtyard by Marriott New York Manhattan Chelsea: מלון מרכזי ליד ה- Penn Station, מציע חדרים נקיים, נוחים מעוצבים ומרווחים מאוד.
  2. Hilton Garden Inn New York Manhattan-Chelsea: מלון מרכזי ברחוב 28 המרכזי, בקרבת מסעדות, בתי קפה וחנויות רבות. המלון מציע חדרים שקטים ונקים.
  3. Motto by Hilton New York City Chelsea: מלון חמישה כוכבים מפנק, נמצא במיקום מנצח.
פארק היי ליין בצ'לסי
פארק היי ליין בצ'לסי הוא אחד האטרקציות הפופולאריות בשכונת צ'לסי

NoMad

NoMad היא שכונה במרכז העיר של מנהטן ניו יורק, השם NoMad מתייחס לעמדה הגיאוגרפית של השכונה – "צפונית למדרונות מדיסון סקוור פארק". NoMad הופכת בשנים האחרונות לשכונת עסקים מפוארת, עם מגוון מלונות, בתי מלאכה ומשרדים עסקיים. האזור מציע גם תרבות ובילויים, כגון מסעדות ובתי קפה איכותיים, גלריות אמנות וחנויות יוקרתיות.

Kips Bay

Kips Bay היא שכונה במזרח מרכז מנהטן בניו יורק, השכונה נקראת על שם הטייס ג’יימס קיפס, שבשנת 1655 קנה את האזור מהאינדיאנים המקומיים ופתח שם מפעל לייצור מלח.

Kips Bay מציעה מגוון מגורים ותעשיות, כולל בתי מלאכה ומשרדים עסקיים וכמובן, היא קרובה מאוד למרכז העיר ולכל מה שהוא מציע בתחום התרבות והבילויים. כל אלה עושים את Kips Bay למקום מבוקש למגורים, תיירות ולעסקים כאחד.

Flatiron District

Flatiron District הוא אזור הממוקם בצפון מדיסון סקוור פארק במנהטן, בניו יורק. השכונה קיבלה את שמה מכיוון שהמבנה המפורסם Flatiron Building נמצא באזור זה, ומרכז השכונה ממוקם סמוך למגדל האמפייר סטייט.

Flatiron District מציע אופי מסחרי ומשרדי עם מגוון חנויות, מסעדות ומתחמי בילוי רבים. הוא נחשב לאזור מצוין ללון בזמן הטיול שלכם שכן הוא מרכזי מאוד ושקט.

מה יש לעשות ב- מחוז פלאטאיירון:
  1. חנות הארי פוטר ניו יורק: חנות הענק של הארי פוטר היא עצירת חובה לכולם. 
  2. בניין פלאטאיירון: אחד מהבניינים המפורסמים ביותר בעולם.
  3. יוניון סקוור: כיכר נעימה בה תוכלו למצוא אוכל רחוב מיוחד.
  4. פארק מדיסון סקוור: אחד הפארקים המפורסמים והמושקעים ביותר בעיר ניו יורק. 
רובע פלאטאיירון על שם אחד המגדלים החשובים ביותר בעיר שנמצא במרכזו
רובע פלאטאיירון על שם אחד המגדלים החשובים ביותר בעיר שנמצא במרכזו

Gramercy park

גראמרסי פארק היא שכונה קטנה ומפוארת במרכז מנהטן בניו יורק, כוללת את הפארק הפרטי היחיד בעיר הנגיש רק לתושבי השכונה המזוהים עם השם שלה.

מה יש לעשות ב- Gramercy park:

אם אתם חובבי הסדרה חברים, תוכלו לבקר במוזיאון של הסדרה חברים ולהצטלם במקומות אותם ראיתם באופן קבוע בסדרה.

העיר התחתונה- Downtown

דאונטאון הוא אזור תרבותי ומסחרי בניו יורק הממוקם דרומית למידטאון. בדאונטאון נמצאים בתי מגורים רבים וכן האזור המסחרי הפיננסי הגדול של העיר, בו נמצאת בין היתר גם בורסת ניו יורק, שנחשבת לאחת הגדולות והמשפיעות בעולם. אזור זה מורכב ממספר שכונות קטנות אך כל אחת ייחודית בפני עצמה, כמו הצ'יינהטאון, טרייבקה, סוהו ועוד. אין ספק שהרבה מהרחובות בניו יורק המיוחדים ביותר נמצאים בדאון טאון.

דאונטאון מנהטן

Greenwich Village

גריניץ' וילג' הוא אזור הממוקם בצפון מזרח הדאונטאון של מנהטן בניו יורק. האזור הוא אחד האזורים הפופולריים ביותר בעיר ומוכר בשל מגוון רחב של מסעדות, בתי קפה, בתי תרבות וחנויות בסגנון בוהמי. עם רחובותיו המרוצפים הצרים והבתים היפים והמיוחדים שלו, הוא מציע אווירה ייחודית ונעימה לגמרי.

מה יש לעשות ב- Gramercy park:
  1. הדירה של קארי בראדשו: הגירה המפורסמת מהסדרה סקס והעיר הגדולה.
  2. הדירה של חברים: דירתם של מוניקה, רייצ'ל ג'ואי וצ'נדלר.
  3. וושינגטון סקוור פארק: פארק מיוחד בו נערכות הופעות רחוב רבות.
מלונות מומלצים ב- איסט וילג':
  1. Incentra Village Hotel: מלון בוטיק קטן ומסורתי שמציע חדרי אירוח קטנים ונעימים, מעוצבים בסגנון רטרו. 
  2. Gansevoort Meatpacking: מלון בוטיק יוקרתי שמציע חדרי אירוח מעוצבים בסגנון מודרני ומרווחים, וכן מגוון שירותים ומתקנים.
  3. The Marlton Hotel: מלון בוטיק יוקרתי שמציע חדרי אירוח מעוצבים בסגנון בוהמי ונמצא במיקום מצויין.

Noho

Noho היא שכונה קטנה מאוד בצפון הדאונטאון, אך היא בעלת אישיות ענקתי, השכונה שהיתה לביתם של אמנים רבים כדוגמת אנדי וורל ומועדון המוזיקה CBGB שומרת על ייחודה עם מספר גלריות טרנדיות ומיוחדות.

בעבר הייתה שכונה תעשייתית עם מפעלי טקסטיל ומחסני סחורות, אך כיום השכונה נחשבת למקום מושבת של קהילת האמנים והסטודנטים של אוניברסיטת ניו יורק ומאפשרת חוויה ייחודית ומעניינת של תרבות ואמנות במרכז העיר.

East Village

East Village היא שכונה בניו יורק והייתה בעבר מרכז חיי הלילה וסצנת האמנות הטרנדית של העיר. כיום, השכונה מפורסמת בשל מסעדות, בתי קפה ובתי קולנוע עצמאיים, כמו גם חנויות פרחים, גלריות אמנות וחנויות יד שנייה. האופי האומנותי והצעיר של השכונה מושך סטודנטים, אמנים ומבקרים צעירים שמתגוררים בשכונה בדירות קטנות.

מלונות מומלצים ב- איסט וילג':

Moxy NYC East Village: מלון ברמה גבוהה ןבמיקום מעולה שמציע כ- 300 חדרים וסוויטות מפוארים עם נוף לעיר או למפרץ ההדסון ומגוון מתקנים ושירותים לנוחיות האורחים.

Soho

Soho הוא אחד הרבעים המוכרים ביותר בעיר, ומכיל מגוון רחב של חנויות, מסעדות, גלריות אמנות וסטודיויים של אמנים מוכרים יותר ופחות. השם Soho מתאר את האזור הדרומי של הודסן סטריט. בסביבות שנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת, Soho היה בעיקר אזור תעשייתי. במהלך שנות ה-80 וה-90, השכונה עברה תהליכי שינוי ופיתוח והפכה למרכז אומנותי ותרבותי של העיר, עם מגוון רחב של בתי גלריה, חנויות ומסעדות מובילות. האזור הזה הוא פופולרי בין תושבי העיר והתיירים שנוהגים להגיע לכן לטיול ברחובות השכונה הציוריים, לקניות ולביקור בגלריות השונות ובמוזיאונים.

מה יש לעשות ב- Soho:
  1. מוזיאון הצבעים ניו יורק: מוזיאון הצבעים מציג תערוכה אינטראקטיבית בעשרות חדרים שונים.
  2. מוזיאון הגלידה: אטרקציה צבעונית שמאפשרת למבקרים לחוות חוויות מעניינות סביב נושא הגלידה.
מלונות מומלצים ב- Soho:
  1. ModernHaus SoHo: מלון בוטיק יוקרתי הממוקם שמתאים בעיקר לזוגות אוהבים. המלון מציע חדרי אירוח מעוצבים בסגנון מודרני ופינות ישיבה נעימות.
  2. Soho Grand Hotel: המלון מציע חדרי אירוח מרווחים ומפנקים, וכן מגוון שירותים ומתקנים כמו מסעדה, בר, מרכז כושר וספא. 
  3. The Broome: מלון בוטיק אופנתי דמציע 14 חדרים וסוויטות מעוצבים בסגנון יווני קלאסי וצבעוני עם ריהוט איכותי ופרטיות לאורחים.
סוהו ניו יורק, אחת השכונות היפות והמיוחדות בעיר
סוהו ניו יורק, אחת השכונות היפות והמיוחדות בעיר

Nolita

Nolita היא אזור קטן במזרח SoHo, בניו יורק, והשם מגיע מהמילה "North of Little Italy" מכיוון שהאזור נמצא מזרחית לאזור האיטלקי בעלייה התחתונה של מנהטן. האזור היה פעם ידוע במתפרות הרבות ובתעשיית הטקסטיל שפעלה פה, אך היום הוא מכיל חנויות בגדים בסגנון מודרני וטרנדי, בתי קפה, מסעדות ובתי מלונות. הרחובות הצרים והבניינים היסטוריים יוצרים אווירה בוהמית ואינטימית.

Little Italy

ליטל איטלי, או בעברית איטליה הקטנה, היא שכונה בניו יורק הממוקמת בדאונטאון מ. היא מוכרת בעיקר כשכונת האיטלקים הקלאסית של ניו יורק, השכונה מציעה מגוון מסעדות איטלקיות מעולות, בתי קפה, בתי מלון וחנויות נחמדות. בנוסף לכך, נהוג לשלב טיול בשכונה זו עם השכונות הסמוכות Chinatown וסוהו.

Lower East Side

Lower East Side היא שכונה המכילה מגוון רחב של תרבויות ופעילויות, והייתה למקום מגורים של מספר רב של קהילות עממיות ומהגרות בעבר. היום, השכונה עברה תהליכי שיפוץ והפכה למרכז תרבותי ואומנותי רב תרבותי, כולל בתי קפה, בתי מלון, גלריות אמנות ומסעדות עם מגוון מטבחים מכל העולם והיא נחשבת למקום מבוקש למגורים בקרב צעירים ואמנים.

מלונות מומלצים ב- Lower East Side:
  1. citizenM New York Bowery: מלון עם עיצוב מודרני שמציע חדרים מעוצבים בצורה ייחודית עם מתקנים משודרגים.
  2. Leon Hotel LES: מלון בסגנון בוטיק הממוקם בצד המזרחי של מנהטן שמציע 40 חדרים מעוצבים עם תקרות גבוהות וכמה מהם כוללים מרפסת פרטית.
  3. The Ludlow Hotel: מלון בעל 4 כוכבים שמציע 184 חדרי אירוח מעוצבים בסגנון מודרני ומפנקים עם נוף יפהפה על העיר.

Tribeca

טרייבקה (Tribeca) הוא שכונת יוקרה בדאונטאון מנהטן, ניו יורק. השכונה היא בעלת אופי מגוון ומעניין ומציעה אופן חיים אטרקטיבי עם יוקרה ופעילות תרבותית.

מלונות מומלצים ב- Financial District:
  1. The Greenwich Hotel: מלון בוטיק יוקרתי שנמצא בלב מנהטן, המלון הוא יצירה של המעצב האמריקאי המפורסם רוברט דה נירו.
  2. Roxy Hotel New York: מלון אינטימי ויוקרתי שמציע 201 חדרים וסוויטות מעוצבים עם עיצוב וינטאג'.
  3. Four Seasons Hotel New York Downtown: מלון יוקרתי ומודרני שמציע 189 חדרים וסוויטות מרווחים ומפוארים עם מגוון שירותים מיוחדים לאורחים.

Chinatown

צ'יינהטאון (Chinatown) הוא אזור במרכז ניו יורק, ומאוכלס על ידי קהילה סינית גדולה ומציע מגוון רחב של מסעדות סיניות וחנויות סיניות, כמו גם בתי קפה, סלוני יופי וחנויות מתנות.

במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19, צ'יינהטאון הפך לנקודת כניסה ראשית עבור מהגרים סינים לניו יורק, ואוכלס בהדרגה על ידי קהילה סינית רבתיות יותר. היום, צ'יינהטאון הוא אחד האזורים הצבעוניים והתיירותיים בניו יורק.

מלונות מומלצים ב- צ'יינהטאון:

Hotel 50 Bowery, part of JdV by Hyatt: מלון בעל 4 כוכבים הממוקם במרכז שכונת צ'יינהטאון, מנהאטן. המלון מציע 229 חדרי אירוח וסוויטות מרווחים ומפנקים שמעוצבים בסגנון עכשווי וייחודי עם אלמנטים אסייתיים ויצירות אומנות שונות.

צ'יינה טאון ניו יורק

Two Bridges

Two Bridges היא שכונה הנקראת כך בזכות מיקומה, סמוך לשני הגשרים המובילים לברוקלין, גשר מנהטן וגשר ברוקלין. שכונה זו נחשבת לשכונת מגורים בעיקר, אך מהטיילת שלה תוכלו לראות נוף יפה לעבר שני הגשרים הפופולאריים.

Civic Center

Civic Center מכיל בעיקר מבנים הקשורים לעיריית מנהטן, שהמוכר ביותר הוא בית העירייה. מדובר באזור קטן מאוד שכולל מספר רחובות מצומצם.

Financial District

המחוז הפיננסי של ניו יורק הוא האזור העסקי המרכזי של העיר, המכיל גורדי שחקים רבים ומוכרים, המוכרים גם כמגדלי הענק של Wall Street. מחוז זה משמש כמרכז פיננסי בינלאומי משמעותי.

מה יש לעשות ב- Financial District:
  1. טיסה במסוק מעל ניו יורק: תוכלו להנות מטיסה בשמי ניו יורק היפה.
  2. השור המסתער (שור הזהב): פסל פופולרי ומונומנט מפורסם בניו יורק.
  3. מרכז הסחר העולמי החדש (מגדל החירות): המגדל משמש כמרכז המסחר העולמי החדש.
  4. גראונד זירו: אתר ההנצחה לזכר מגדלי התאומים בניו יורק.
  5. פסל החירות: הפסל המפורסם, אחד מסמלי העיר ניו יורק.
  6. פארק באטרי: בפארק תוכלו למצוא מגוון רחב של מתקנים ואטרקציות.
מלונות מומלצים ב- Financial District:
  1. 33 Seaport Hotel New York: מלון ברמת חמישה כוכבים שמציע חדרים מרווחים ונקיים ונמצא במיקום מרכזי.
  2. Hyatt Centric Wall Street New York: המלון ממוקם בקרבה למרכז העיר, ומציע גישה נוחה למגוון אטרקציות תיירותיות ופעילויות.
  3. The Beekman, a Thompson Hotel: מלון יוקרתי ומפואר במרכז העיר, הממוקם בבניין היסטורי של שנות ה-1880. המלון משלב בין הארכיטקטורה הישנה והמסורתית לעיצוב עכשווי ומודרני.

אז באיזה שכונה כדאי לישון בזמן החופשה בניו יורק?

כיום, השכונות הפופולאריות ביותר ללינה נמצאות במידטאון, ובעיקר מדובר על:

  • Theater District – האזור שמסביב לטיימס סקוור, חשוב להקפיד לבחור במלון שקט כי הרחובות של האזור הזה רועשים מאוד, גם בלילה.
  • Garment District ו- Murray Hill – שכונות שקטות אך מרכזיות מאוד, עם מערכת מטרו נוחה שתקח אתכם לכל מקום בעיר.
  • Flatiron District ו- NoMad – שתי שכונות מצוינות וצמודות, תמצאו גם פה המון אפשרויות לינה, אלו שכונות שקטות אך מרכזיות.
  • Chelsea – הבחירה הטבעית שלי, מצד אחד היא נמצאת ממש במרכז העיר, ויש בה המון אפשרויות אוכל מצוינות, מצד שני היא שקטה ונעים לטייל בה בכל שעות היום.
  • Soho – בעייני זו אופציה טובה "למתקדמים" שרוצים להרגיש איך זה לחיות בניו יורק, זה אזור אותנטי ושקט עם המון אפשרויות לינה טובות.
  • ברוקלין- נכון שזו כתבה על מנהטן, אך רבים בוחרים במלון בברוקלין כדי להוזיל עלויות, אכן המלונות שם זולים יותר ממנהטן, אך חשוב לשים לב שאתם בוחרים במלון שנמצא על קו סאבווי מרכזי ונוח למנהטן.

ועכשיו, אחרי שהבנתם קצת על השכונות במנהטן, ואיך שיטת מספור הרחובות עובדות, אתם יכולים להזמין מלון לחופשה שלכם בניו יורק בראש שקט 😊

שאלות ששואלים אותנו בדרך כלל...

בגדול, במידטאון, עם עדיפות לצ'לסי או מחוז הפלאטאיירון.
כל השכונות שנמצאות בלב מנהטן, בין אם מדובר ב-midtown, uptown או downtown נחשבות מפותחות ובטוחות.