Search
Close this search box.

תוכנית פטור מויזה לארצות הברית לישראלים

כל מה שרציתם לדעת על הפטור מויזה לארצות הברית.

בחודש ספטמבר 2023 ארצות הברית הודיעה באופן רשמי שישראליים לא יצטרכו יותר ויזה כדי לבקר בארצות הברית ובכך נכנסו לרשימה מצומצמת מאוד של 40 מדינות שלא נדרשות להוציא ויזה, הפטור הזה ייכנס לתוקף החל מנובמבר 2023 וכדי להיות זכאי לפטור מהויזה יש צורך לעמוד במספר תנאים, כפי שאפרט בכתבה הבאה.

מי פטור מויזה לארצות הברית?

כדי לקבל פטור, יש לעמוד במספר קריטריונים, כפי שמפורט כאן:

  • דרכון ישראלי ביומטרי, שימו לב למי שיש דרכון זמני שהוצא בתקופת הקורונה לא יכול לקבל פטור.
  • אנשים ללא עבר פלילי
  • אנשים שלא קיבלו חותמת שחורה בעבר או סירוב לויזה מחשש להשתקעות

שימו לב, מי שהיה באחת המדינות הבאות לא יכול להגיש בקשה זו: סוריה, לוב, עיראק, סודן, איראן, סומליה או תימן.

מי שלא עומד בקריטריונים האלו ורוצה להגיע לארצות הברית, יצטרך להגיע לשגרירות ארצות הברית ולהוציא ויזה, כפי שהיה נהוג לפני שקיבלנו את הפטור.

האם צריך למלא טופס לפני שטסים לארצות הברית?

כן, כדי להיכנס לארצות הברית יש למלא טופס, הטופס בעצם מחליף את תהליך הוצאת הויזה בשגרירות ארצות הברית. הטופס נקרא ESTA ויש למלא אותו כאן, באופן מקוון, באתר ביקורת הגבולות של ארצות הברית. הטופס ממש קל למילוי וייקח לכם בערך 20 דקות למלא אותו.

פטור מויזה לארצות הברית - כל מה שרציתם לדעת
פטור מויזה לארצות הברית – כל מה שרציתם לדעת

מילוי טופס ESTA

כמו שאמרתי למעלה, מילוי הטופס נעשה באתר של ביקורת הגבולות בארצות הברית, הטופס קל למילוי ונעשה באופן דיגיטלי לחלוטין, נגמרו הימים של להגיע לשגרירות ארצות הברית ולעמוד בתורים ארוכים.

האם מילוי הטופס ESTA לכניסה לארצות הברית עולה כסף?

כן, מילוי הטופס הוא בתשלום והוא עומד על 21$ לאדם, שימו לב שהגשת בקשת ויזה עולה 160$ כך שמדובר על חיסכון של ממש. שימו לב, אם בקשת הכניסה שלכם לא תאושר לא תקבלו את הכסף בחזרה, לכן הקפידו למלא את כל הפרטים באופן תקין.

איזה פרטים צריך כדי למלא את הטופס כניסה לארצות הברית?

במהלך מילוי הטופס, תתבקשו לצרף פרטים אישיים, כמו שמות (כפי שהם מופיעים בדרכון), מידע על הביקור וסיבת הנסיעה, מצב רפואי, שאלות הקשורות בביטחון ועוד.

  • דרכון אלקטרוני בתוקף (ePassport). זה חל גם על תינוקות וילדים. – הכוונה לדרכון ביומטרי חדש, לא זה שהוצא בתקופת הקורונה.
  • פרטים אישיים , כמו שמות (כפי שהם מופיעים בדרכון) כתותבת מגורים ועוד
  • סיבת הנסיעה: נסיעה לצורך עסקים או תיירות.
  • כרטיס אשראי תקף
  • משך הנסיעה: שימו לב שבשונה מהויזה, הכניסה לארצות הברית עם טופס ESTA תקפה למקסימום 90 ימים. (ויזה מעניקה כניסה לעד חצי שנה)
  • פרטי התקשרות של הנוסע.

תוך כמה זמן מקבלים תשובה אם אושרה לי הכניסה לארצות הברית?

את טופס ה-ESTA ניתן למלא עד 72 שעות לפני היציאה לארצות הברית, האישור מתקבל תוך מספר דקות בדרך כלל, אך בחלק מהמקרים הוא יתקבל עד 72 שעות.

כדי לבדוק את סטטטוס הבקשה שלכם, יש להיכנס לאתר המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית

לכמה זמן אישור הכניסה לארצות הברית תקף?

תוקף ה- ESTA שלכם יהיה תקף למשך שנתיים או עד סוף התוקף של הדרכון שלכם – המוקדם מבין השניים. אם במשך השנתיים האלו יפוג התוקף של הדרכון, תאלצו לשלם שוב 21$ ולהגיש בקשה חדשה, זה בגלל שצריך לשייך את הטופס אל מספר הדרכון שלכם. (שמשתנה בעת הוצאת דרכון חדש).

לאחר שהתוקף ייגמר, לא יהיה ניתן להאריך את אישור הכניסה שלכם מחדש ותצטרכו להגיש בקשה חדשה.

מה עושים אם בקשת ESTA נדחתה?

תלוי כמובן מה סיבת הדחייה, אם עניתם בטעות נתון לא נכון בשאלת מצב בריאותי, או באחד מהנתונים בפרטים האישיים שלכם, תוכלו להגיש בקשה חדשה תוך 24 שעות (בתשלום כמובן) אך אם עניתם שיש לכם עבר פלילי, תאלצו להתקשר למרכז התקשורת החדש של הסוכנות בארה"ב והם יכוונו אתכם.

בשאר המקרים, ייתכן שתצטרכו להגיע לשגרירות ארצות הברית ולהגיש בקשה לויזה.

דגשים למילוי טופס הכניסה לארצות הברית

לפניכם מספר דגשים שיכולים להקל על תהליך הבקשה לכניסה לארצות הברית, ממליצה לכם לקרוא בקפידה לפני שאתם נכנסים למלא את הטופס:

  • הכי הכי חשוב- איך שאתם מתחילים למלא את הבקשה יופיע לכם מספר בקשה על המסך, תשמרו את מספר הבקשה אצלכם, למקרה שהטופס יצא לכם באמצע תוכלו תמיד לחזור אל מילוי הטופס באמצעות מספר זה.
  • תקפידו לשמור את הטופס בכל כמה רגעים, מהסיבה שלפעמיים המערכת נתקעת ואז תצטרכו למלא את כל הפרטים מחדש.
  • אם המערכת לא עוברת לעמוד הבא, כנראה שמילאתם את אחד הנתונים באופן שגוי, לפני שאתם סוגרים את חלון האינטרנט או מתעצבנים עברו שוב על הפרטים שמילאתם, שימו לב לא למלא סימנים כמו מקפים, סוגריים או רווחים במספרים.
  • הכניסו את הפרטים שלכם בדיוק כפי שהם מופיעים בדרכון, אל תשנו את האיות של השמות שלכם או של פרטים אחרים, אי התאמה בין השניים תגרום לפסילת האישור.
  • הכניסו את מספר הטלפון שלכם ללא רווחים, מקפים או סוגרים. גם כאן, המערכת מבקשת לקבל את מספר הטלפון ללא רווחים או סימנים, רק ספרות.
  • אל תכניסו את מספר הדרכון שלכם עם רווחים, הרבה פעמים זה פשוט תוקע את מילוי הטופס בלי סיבה ניראת לעין.

מה לעשות אם הסטטוס הזוגי שלי השתנה מאז שמילאתי בקשה?

אם לאחרונה התחתנם, התגרשם או חלילה התאלמנתם, יש להוציא קודם דרכון ישראלי חדש ואז להגיש בקשה חדשה לטופס ESTA.

איך מציגים את אישור ה-ESTA בארצות הברית?

ברכות, הגעתם לארצות הברית עם אישור בתוקף!

עקרונית, ניתן להציג את האישור דרך הנייד, אך אני לא ממליצה לכם להסתמך על אופציה זו, בכל זאת אחרי טיסה של 12 שעות עלול להיגמר לכם הסוללה בנייד או שאולי לא יהיה לכם קליטה בעת הנחיתה.

ההמלצה שלי היא להדפיס את האישור ולשים אותו ליד הדרכון כך שלא תשכחו אותו, שימו לב שגם בתהליך הצ'ק אין בארץ תידרשו להציג אותו.

יש לי ויזה ישנה לארצות הברית בתוקף, אני עדין יכול להשתמש בה?

כן, האופציה להוציא ויזה ישנה לארצות הברית לא יבוטל ועדין ניתן להוציא ויזה ישנה ולהשתמש בה.

בחלק מהמקרים עדיף יהיה להוציא ויזה ישנה, כי היא תקפה לעשר שנים (במקום שנתיים עם טופס ESTA) בנוסף, אם יש לכם ויזה אתם תוכלו לטייל בארצות הברית עד חצי שנה (לעומת שלושה חודשים עם טופס ESTA)

שאלות ששואלים אותנו בדרך כלל...

תלוי מה הסיבה, במצב כזה תצטרכו לקבוע תור לשגרירות ארצות הברית ולהוציא ויזה ישנה.
מילוי הטופס הוא תהליך פשוט וקל שניתן לעשות לבד בקלות. חבל לשלם כל כך הרבה לחברות כאלו. כמובן שתמיד יש יוצא מן הכלל, אבל מילוי הטופס דרך חברות אלו לא יבטיח לכם את הכניסה באופן וודאי.