Search
Close this search box.

טיול במרכז הסחר ופסל החירות

מרכז הסחר העולמי ופסל החירות הם נקודות מאוד פופולאריות בדאון טאון מנהטן. לדעתי הן נהדרות שמשלבים אותם ביחד, ולמרות שעל פניו לא עוברים בין מיקומים רבים באזור, בכל מיקום אתם יכולים בקלות להיות בין שעה לשעתיים והופ, היום נגמר.

טיול במרכז הסחר ופסל החירות

שימו ❤️ – כמו בכל מסלול באתר, אני ממליצה לכם להיצמד לסדר הנקודות במסלול. בגלל שחשוב לי שכל אחד ימצא את עצמו במסלולים, אני מכניסה אליהם את כל סוגי האטרקציות, כמובן שאם אתם פחות בעניין של אחד מהנקודות אתם יכולים לדלג ולעבור לנקודה הבאה, הנקודות רשומות בסדר הליכה/נסיעה כך שיהיה נוח להגיע מנקודה לנקודה.

כרגיל  – אמליץ לכם להזמין כרטיסים לאטרקציות מבעוד מועד, כדי להבטיח כניסה לאטרקציה בשעה וביום הנוחים לכם, כל הכרטיסים ניתנים לביטול בחינם, עד 24 שעות לפני תאריך האטרקציה.

לטיול יצאנו חברים, והיום אני ממליצה לכם במיוחד להגיע אם ביגוד נוח, ז'קט קליל גם בקיץ כי בשייט לפעמים קריר, והמון אנרגיות.

לפני שנתחיל את המסלול, התלבטתי רבות אם להכניס את גשר ברוקלין ליום זה, במקום פסל החירות, כי הוא לא רחוק ממרכז הסחר, לבסוף וויתרתי ואתם תמצאו את גשר ברוקלין במסלול אחר, אך אם אתם פחות בעניין של פסל החירות – תדעו שאתם יכולים להחליף את כל החלק שלו במסלול של גשר ברוקלין והסביבה שנמצא כאן. אבל בשום אופן לא לוותר על מרכז הסחר! זו באמת נקודת חובה בעיר.

למען האמת, הנקודות הראשונות במסלול כוללות בתוכן המון נקודות ציון שונות, אך אני פירקתי אותם לנקודות קטנות כדי לעזור לכם להתפקס על כל המסלול ומה שהוא מציע, אך הנקודות הבאות הן ממש צמודות ונמצאות באותו מקום.

נקודה ראשונה – מרכז הסחר העולמי החדש

כתובת: 10007, 70 Vesey St, New York, 10006, ארצות הברית

את היום שלנו נתחיל בהתמקדות על מרכז הסחר העולמי, יש כאן כמה נקודות שנרצה לטייל ביניהן ואני ממליצה לכם תמיד להרים את הראש ולהסתכל לצדדים כי סביבכם אחד האזורים הכי מפורסמים ומוכרים בעיר, בו צולמו מאות (שלא נאמר אלפי) סצנות של סרטים וסדרות שבטוח ראיתם. בעייני האזור הזה מסמל את כל מה שמנהטן – גורדי שחקים שלא נגמרים, נחילי אנשים אינסופיים ועוצמה שלא נתפסת.

בדרך לנקודה הראשונה אני ממליצה לכם לשים לב במיוחד למספר נקודות:

  • פארק "Silverstein Family Park" מעין אי תנועה גדול שבמרכזו מזרקה, אגב הפסל שבמרכז המזרקה מתחלף מדיי תקופה.
  • The Woolworth Building – אני יודעת שהמבנה הזה לא בדיוק במסלול (צריך ללכת לקראתו כ-5 דקות) אבל היה לי חשוב להכניס אותו בשביל כל חובבי גורדי השחקים שמטיילים כאן, מדובר בגורד שחים שנבנה בשנת 1913, והיווה את שיא פלאי הטכנולוגיה של אותה תקופה – למעשה מיום סיום בנייתו ועד 1930 הוא היה הבניין הגבוה בעולם. לא צריך להיות חובב גורד שחקים כדי לזהות אותו, הוא הופיע באין סוף סדרות וסרטים הוליוודים.
  • Eataly NYC Downtown – לכל חובבי האוכל האיטלקי, אומנם יש בעיר מספר סניפים (למשל מול הפלאטאיירון יש סניף גדול של הרשת גם) אך אם אתם כבר כאן, לא תכנסו? רשת Eataly העולמית היא רשת שכל כולה מקודשת לאוכל האיטלקי וככזו, תוכלו למצוא מבחר חומרי גלם איטלקיים מיוחדים שלפעמים לא ניתן למצוא בארץ.
  • תחנת הרכבת World Trade Center אחרונה ולא פחות חשובה היא תחנת הרכבת המיוחדת World Trade Center. תחנת הרכבת הזו, הוקמה במקום תחנת הסאבווי שנהרסה באסון התאומים, האדריכל והמהנדס שעיצב אותה הוא האדריכל הספרדי הנודע סנטיאגו קלטרווה, שאחראי גם על גשר המיתרים בירושלים וההוביליסק בטכניון. זו תחנת הרכבת היקרה בעולם ואני ממש ממליצה לכם להיכנס לחלק הפנימי שלה, כי כמה שהיא יפה מבחוץ – מבפנים היא אפילו עוד יותר מרשימה. אגב, בתוך התחנה יש מספר חנויות כמו חנות הבגדים האהובה & Other Stories, חנות גדולה של Apple, חנות קוסמיטקה של המותג הניו יורקרי האהוב Kiehl's, חנות נעליים של האמן Sam Edelman ועוד.
תחנת הרכבת World Trade Center
תחנת הרכבת World Trade Center

ואחרי שסיימתם לעבור בנקודות שמעניינות אתכם, נתקדם לעבר הנקודה העיקרית למעשה והיא מגדל החירות, או בשמו השני One World Trade Center או פשוט- מרכז הסחר העולמי החדש.

אני מניחה שאין אדם שלא שמע על פיגועי ה-11 בספטמבר, ולכן לא ארחיב בנושא כעת, אך המגדל המרשים הזה, שניתן לראות מכל פינת רחוב בעיר, הוא התשובה של אמריקה לפיגועים המזעזעים האלו. מגדל הסחר העולמי החדש, נחנך בשנת 2014 במקום של אותם מגדלי התאומים שאינם עוד והוא בגובה 1,776 רגל, על שם שנה שבה ניתנה העצמאות של ארצות הברית.

מגדל הסחר העולמי החדש במרכז התמונה, הנקודה הראשונה שלנו היום
מגדל הסחר העולמי החדש במרכז התמונה, הנקודה הראשונה שלנו היום

כמה שהמגדל מרשים מבחוץ, אני ממש ממליצה לכם על התצפית שנמצאת בקומות 101-103. מדובר בתצפית סגורה, כך שהיא מתאימה לכל חודשי השנה (בושנה מרוב התצפיות בעיר9 ובגלל שמדובר במגדל הגבוה ביותר (ובכל אמריקה למעשה) התצפית ממנו ממש מרשימה. וחוץ מזה, מתי עוד תהיה לכם הזדמנות לעלות על אחד המגדלים הגבוהים בעולם באמצעות המעליות המהירות ביותר בעולם?

ניתן להזמין כרטיסים כאן, אתם תהנו מביטול חינם ככה שאם יש יום מעונן או עם יום נראות נמוכה תוכלו לבטל ולהגיע ביום אחד.

נקודה שנייה – האנדרטה לאסון התאומים

האנדרטה הלאומית לפיגועי 11 בספטמבר
האנדרטה הלאומית לפיגועי 11 בספטמבר

עלות: בחינם

הנקודה הבאה בטיול שלנו, נמצאת בסמוך למגדל הסחר העולמי החדש והיא מהווה המשך ישיר של הנקודה הקודמת. האנדרטה לזכר מגדלי התאומים היא אנדרטה מצמררת, הבנויה בצורת 2 ריבועים ענקיים, כשני המגדלים שהיו כאן, בכל ריבוע בריכת מים כשהמים שמגיעים מדפנות הבריכה נקזים למרכז הריבוע לבריכה קטנה יותר, כך שהאדם הסביר שעומד ברחוב לא רואה את תחתית המזרקה. בקצוות הריבועים, מוזכרים שמות הנרצחים לפי חלוקה למגדלים, הנרצחים שהיו במטוסים שנכנסו במגדלים, וכן גם הנרצחים מהפיגוע בפנטגון שאירע באותו יום כחלק מההתקפה על מגדלי התאומים ובטיסות טיסה 93 של יונייטד איירליינס (הטיסה שהתרסקה לבסוף ביער בזכות הנוסעים העירונים שהיו בה) וטיסה 77 של אמריקן איירליינס – שהתרסקה לתוך הפנטגון.

נקודה שלישית – המוזיאון לאסון התאומים

עלות: בתשלום, לפי המפורט מטה.

תשמעו, אני פונה לכל מי שחושב לדלג על הנקודה הזו, "כי מי צריך עכשיו להתעסק במוות? אנחנו באמצע טיול בניו יורק!" בבקשה, אל תוותרו. כבר סיפרתי כאן איך נכנסתי למוזיאון הזה מלית ברירה כי אבא שלי הכריח אותי, אבל המוזיאון הזה, הוא כל כך חשוב, שונה וחשוב!!! (פעמיים חשוב, אני יודעת) אל תוותרו עליו, גם במחיר של להכנס ולעבור בין התצוגות במהירות.

למי שאין לו ספק אם להיכנס או לא, המוזיאון של אסון התאומים מספר את סיפורם של מגדלי התאומים, הוא מכיל בתוכו מספר אלמנטים שאי אפשר להישאר אדישים אליהם, כמו כבאית שנהרסה, העמוד האחרון שפינו מהאזור לאחר קריסת המגדלים, חלק מהמנוע של אחד המטוסים ועוד. בנוסף, במקום תצוגות שונות, ביניהם תוכלו לצפות במהדורות החדשות שדיווחו על האסון, קטעי עדות של אנשים שניצלו או היו בעיר באותם ימים ואזור לזכר הנספים. לא לוותר.

נקודה רביעית – פארק ליברטי

עלות: בחינם

לצערי לא הצלתי למצוא תמונה של המקום, למרות שאני בטוחה שצילמתי כמה אז תאלצו להגיע ולראות בעצמכם. פארק ליברטי או בעברית פארק העצמאות הוא המשך ישיר של האנדרטה לאסון התאומים. בפארק מספר נקודות מעניינות:

  • העץ השורד – "Survivor Tree" – בעת פינוי ההריסות, אנשי כוחות הביטחון שעבדו במקום הוציאו את העץ הזה והעבירו אותו שיקום ארוך של מספר שנים, כשלבסוף העץ חזר לאותה נקודה בדיוק, כסמל לחוסן העם.
  • הפסל הניזוק של כדור הארץ – במרכז הסחר הישן, עמד פסל של כדור הארץ, הוא היה מפורסם מאוד ושימש לאחד מסמלי האזור. הפסל שרד את ההתרסקות ונשאר שלם, הוא הועמד בפארק העצמאות למרות שמעולם לא שופץ וניתן לראות בו את הנזקים שספג במהלך התרסקות המגדלים.
  • עץ לזכר אנה פרנק – אחד הייחורים של העץ הפקאן המקורי מיומנה של אנה פרנק הגיע לכאן ותוכלו לראות אותו בפארק זה.
  • St. Nicholas Greek Orthodox Church & National Shrine – כנסייה מרשימה שנבנתה בפארק לאחר שהקודמת שהייתה באותו אזור נחרבה גם היא בפיגועי ה-11 בספטמבר, היא יפה מבפנים וניתן להיכנס אליה ללא תשלום למי שמעוניין לראות.

נקודה חמישית – השור המסתער (שור הזהב)

לאחר שסיימתם את הסיבוב באזור המגדלים, נתקדם לעבר הפסל המוכר מוול סטריט – השור המסתער. מדובר בהליכה של 10 דקות פחות או יותר באזור וול סטריט בדרך, תוכלו לעבור ליד הבורסה לניירות ערך בניו יורק.

הפסל של השור המסתער הוא פסל פופולרי ומונומנט מפורסם בניו יורק שמושך תיירים רבים להצטלם עם הפסל שעל פי האמונה, מי שיצטלם עם הפסל יזכה לעושר רב.

נקודה שישית – פארק באטרי

פארק באטרי הוא הנקודה הדרומית ביותר במנהטן, אני חייבת להתחיל ולהגיד שאם אין לכם עניין בשייט לעבר פסל החירות והתעייפתם אתם לגמרי יכולים לוותר על הפארק. הוא סופר תיירותי ורוב האנשים שנמצאים שם פשוט ינסו למכור לכם שייט לפסל החירות (במחיר מופקע יש לומר). מעבר לזה יש בפארק מספר אנדרטאות לזכר חיילי ארצות הברית וקורבנות המלחמות השונות בהיסטוריה של המדינה. מכאן יוצאות רוב ההפלגות לפסל החירות.

נקודה שביעית – פסל החירות

אם אתם מעוניינים בשייט לעבר פסל החירות, יש לכם שני אופציות – הראשון מעוברת חינמית שעוברת ליד פסל החירות בדרכה אל סטטן איילנד באתר הזה תוכלו להתעדכן בשעות הפעילות שלה. שימו לב שהמעוברת עוברת ליד הפסל, מורידה נוסעים אך ורק בסטטן איילנד, אתם תצטרכו לרדת בסטטן איילנד ובעצם לעלות על המעבורת הבאה שיוצאת מסטטן איילנד אל מנהטן כדי לחזור חזרה למנהטן.

האופציה השניה היא הפופולארית יותר והיא מעוברת בתשלום שלוקחת אתכם אל האי ליברטי שבו נמצא פסל החירות ואל האי אליס הסמוך. שימו לב שחייב להזמין כרטיסים מראש כדי לשוט לשם.

נקודה נוספת חשובה היא שלפני השייט אתם תעברו בידוק בטחוני זהה לזה שעוברים בשדה תעופה ואנשי הביטחון יזרקו לכם שם מיכלים של מעל מ-100 מ"ל. לכן אל תסתובבו באותו יום עם מיכלים כאלו.

ומה עכשיו?

אם בחרתם לוותר על פסל החירות או שאתם מגיעים אליו ביום אחר, בטח נשאר לכם זמן. אתם יכולים לבחור להגיע לאחת הנקודות הבאות:

  • Stone St – מדרחוב בלב וול סטריט עם עשרות מסעדות וברים.
  • Pier 15, East River Esplanade – מזח יפיפה המשקיף אל האיסט ריבר וברוקלין, מומלץ בעיקר לקראת השקיעה.
  • טיסה במסוק מעל ניו יורק – אטרקציה קצת פחות ספונטנית שצריך להזמין מראש אך היא ממש באזור שלכם ואולי תרצו לשלב ביחד עם הטיול באזור הוול סטריט, יש לכם כאן את כל המידע שצריך לדעת על טיסה בשמי ניו יורק.
  • להמשיך לעבר מסלול הטיול באזור גשר ברוקלין – שימו לב שאם אתם מחליטים לשוט לעבר פסל החירות אתם לא תספיקו את כל המסלול בברוקלין. פירוט על המסלול ניתן למצוא כאן.