חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תצפיות בניו יורק

כל המידע שתרצו לדעת לפני שתבחרו תצפית בניו יורק

כיאה לעיר עם גורדי שחקים כה רבים, בניו יורק תמצאו תצפיות רבות שמשקיפות על כל פינה בעיר, במדריך הבא – ריכזנו את כל התצפיות בעיר וניסינו להבין איזו תצפית הכי מומלצת לפי הרכב המטיילים למי ועונת השנה שבה אתם טסים.

בגלל שרוב האנשים בוחרים לבקר רק בתצפית אחת, משיקולי תקציב וזמן, איגדתי לך את כל התצפיות בעיר, לפי מה ניתן לראות בהן ומתי כדי לבקר בהן.

שימו לב, מומלץ מאוד להזמין כרטיסים לתצפיות מראש, במיוחד למי שמתכנן להגיע לקראת השקיעה (השעה העמוסה ביותר בתצפיות) 

❄️ לטסים בחורף – ממליצה להקפיד לוודא שיש אפשרות ביטול חינם על הכרטיסים שלכם, כדי לבטל במקרה של יום מעונן שלא ניתן יהיה להנות מהתצפית כמו שצריך. (כל הכרטיסים שאנו מציעים הם עם אפשרות ביטול עד 24 שעות לפני תאריך האטרקציה)

חמשת התצפיות המומלצות בניו יורק

התצפית של מרכז רוקפלר שנקראת טופ אוף דה רוק היא מהתצפיות המפורסמות והאהובות בעיר. היא נמצאת במיקום דיי מנצח, מרחק הליכה קצר מהטיימס סקוור ומרכז העיר והיא נגישה בסאבווי בזכות תחנת רכבת שנמצאת במבנה שלה (שנושאת את שמו של המרכז גם כן).

אחת הסיבות שהתצפית הזו היא כל כך פופולארית כי ניתן לראות ממנה את כל העיר, היא תצפית 360 מעלות, שמשקיפה על הסנטרל פארק, על מרכז העיר (האמפייר סטייט וכו') ועל הדאון טאון (הרובע הפיננסי).

לתצפית אתם תעלו במעלית שעולה במהירות של 260 מטר בפחות מדקה אחת ושם יתגלה לפניכם מתחם בעל שלוש קומות שונות. שבו תוכלו לטייל בין תצפיות חיצוניות ומקורות. (הקומה הראשונה והשנייה הן מקורות והקומה השלישית היא קומת מרפסת חיצונית)

תצפית מרכז רוקפלר

אחת התצפיות החדשות בעיר שצוברות פופולאריות בשנים האחרונות היא האדג', שנמצאת ב-Hudson Yards בסמוך להיי ליין ולוואסל.

הייחודיות של התצפית הזו היא המרפסת שיוצאת מהבניין בקומה ה-100 והולכת ונהיית צרה מה שיוצר תחושה של "קצה העולם" ומכאן גם נגזר שם התצפית, האדג'. כמו כן, לקראת קצה המרפסת יש אזור עם רצפה שקופה שדרכה ניתן להשקיף על הרחוב למטה. 

אל מעלה התצפית תגיעו בעזרת מעלית מהירה שתיקח אתכם עד לקומה המאה של הבניין בתוך פחות מ-60 שניות.

הבעייתיות של התצפית הזו היא שבימים חורפיים שבהן לא ניתן לצאת למרפסת הקסם של התצפית דיי נאבד, למרות שיש גם תצפית סגורה במתחם אך במקרה כזה אני חושבת שתצפיות כמו הטופ אוף די רוק או התצפית של הסאמית מומלצות יותר (והן משקיפות בערך על אותן מבנים).

עם זאת – במהלך הקיץ אני חושבת שזו אחת התצפיות המומלצות והמיוחדות בעיר ואני ממליצה עליה בלב שלם!

תצפית אדג' - Edge

אחת התצפיות החדשות והאהובות ביותר על ידי התיירים ובצדק, היא הסאמיט. מדובר בתצפית החדשה ביותר בעיר, שנפתחה בשנת 2021.

התציפת נמצאת בקומה ה- 92 של גורד השחקים One Vanderbilt, הבניין הרביעי בגובהו בעיר. למרות שהקומה תשמע לכם נמוכה לעומת שאר התצפיות במדריך זה, היא דווקא התצפית השנייה בגובהה מבחינת גובה מהקרקע – בגובה של 340 מטרים מיד אחרי התצפית של מרכז הסחר העולמי.

הסאמיט היא תצפית שמתרפסת על שלוש קומות שונות בה תמצאו מראות על כל הקירות והמרצפות, עשרות בלוני מראה, אשליות אופטיות ובעיקר נוף מטורף אל עבר כל העיר.

לאוהבי האקסטרים – תוכלו להוסיף במקום עוד סכום כסף (כ-20$) ולהעלות במעלית שקופה שנמצאת על הקומות החיצוניות של הבנין ותעלה אתכם אל גג הבניין. המעלית השקופה פחות מומלצת לבעלי פחד גבהים (אך שאר התצפית במקום סגור ככה שזה יכול להקל על הרגשתם בגובה זה)

תצפית סאמיט בניו יורק

מרכז הסחר העולמי בניו יורק הוא אחד מיעדי החובה בעיר, גם בלי קשר לתצפית שנמצאת בקומות ה-100, 101 ו-102 שבמגדל החירות ונחשבות לתצפית הגבוהה ביותר בעיר.

התצפית הזו מתאימה במיוחד למי שמגיע בחורף ורוצה "ללכת על בטוח", כי היא מקורה ככה שגם אם תפלו על יום קפוא, אם יש ראות טובה התוכניות שלכם לא הולכות להשתבש.

חוויה נוספת בתצפית זו היא שבדרך למעלה, תשתמשו במעליות המהירות ביותר בעולם.

בשל מיקומה של התצפית, בחלקה הדרומי של מנהטן הנוף שתראו ממנה הוא שונה משאר התצפיות במרכז העיר ולכן אם אתם מעוניינים להגיע לשתי תצפיות שונות זו יכולה להיות אופציה טובה לשילוב.

תצפית ממרכז מרכז הסחר העולמי החדש מגדל החירות

על אחד הבניינים המוכרים ביותר בעיר שמהווים את אחד מהסמלים המשמעותיים ביותר בעיר נמצאת אחת התצפיות הוותיקות בעיר. 

למרות היופי של הבניין והחשיבות שלו, אני דווקא פחות ממליצה על התצפית הזו, כי היא יחסית ישנה וכך גם האמצעים שנמצאים בה כמו המעליות, נקודות התצפיות ועוד. מי שבכל זאת מעוניין לראות איך בנו גורד שחקים בשנת 1931 מה שהיה נחשב לפריצת דרך עולמית, אתם תמצאו בתצפית הרבה מידע על זה.

חסרון נוסף של התצפית לדעתי הוא שפשוט לא רואים מהתצפית את האמפייר סטייט, הסמל של העיר.

תצפית בניו יורק מהאמפייר סטייט בילדיניג

שאלות ששואלים אותנו בדרך כלל...

התצפית המומלצת ביותר בניו יורק היא הסאמיט, בקיץ גם התצפית האדג' מומלצת מאוד.
התצפית החינמית הכי מומלצת היא פארק נוף גשר ברוקלין