Search
Close this search box.

מידע כללי על העיר

כל מה שרציתם לדעת על ניו יורק לפני הביקור הראשון שלכם בעיר אבל התביישתם לשאול.

ניו יורק היא עיר ענקית ותוססת, הממוקמת בצפון-מזרח החוף המערבי של ארצות הברית. העיר היא מרכז עסקי, תרבותי, אקדמי, פיננסי ותיירותי משמעותי בעולם, והיא מכילה מגוון רחב של אטרקציות תיירותיות, מוזיאונים, פארקים ואתרי היסטוריים. בכתבה הבאה, נדבר על דברים בסיסיים שכדאי לדעת לפני שמתחילים לתכנן חופשה בניו יורק בפעם הראשונה.

מידע שימושי

ניו יורק היא עיר שיש בה הכול וקשה מאוד שלא ליפול בקסמה. חיי לילה מגוונים, שווקים, קולינריה מהטובות בעולם, ארכיטקטורה מהפנטת, אטרקציות מיוחדות, קניונים, רחובות קניות שלא נגמרים והאנשים – הו האנשים של ניו יורק! הכי מיוחדים, הכי מגוונים, הכי שונים וגם הכי רגילים ופשוטים, ממש כמוני כמוך. תתכוננו להתאהב!

ניו יורק, תתכוננו להתאהב
ניו יורק, תתכוננו להתאהב

שפה

בניו יורק השפה הרשמית היא אנגלית, כמו כל שאר ארצות הברית. כמובן שהדבר מקל מאוד על הטיול וההתמצאות בעיר, אל תיבהלו אם המקומיים ידברו מהר מדיי או עם מבטא ניו יורקי כבד, בקשו מהם לחזור על המשפט בשנית, הם רגילים לזה😊

מטבע

גם כאן, ניו יורק מאוד קלה מהבחינה הזו – הדולר הוא המטבע שנהוג להשתמש בו, מה שמקל מאוד על תהליך ההמרה, שכן ניתן להמיר בכל change בארץ (עדיף לא בשדה, כי שם העמלה גבוהה יותר)

זמני השעון בניו יורק

ההפרש הזמנים בין ישראל לניו יורק תלוי בעונה ובשעון קיץ/חורף.

  • בימי החורף (כששעון החורף פעיל בישראל ובניו יורק), הפרש הזמנים בין ישראל וניו יורק הוא 7 שעות. כלומר, כאשר השעה 12:00 בצהריים בישראל, השעה 5:00 בבוקר בניו יורק.
  • בימי הקיץ (כששעון הקיץ פעיל בישראל ובניו יורק), הפרש הזמנים בין ישראל וניו יורק הוא 6 שעות. כלומר, כאשר השעה 12:00 בצהריים בישראל, השעה 6:00 בבוקר בניו יורק.

אגב, בניו יורק, וארצות הברית בכלל, לא מקובל להשתמש בשעון 24:00 שעות, ונהוג להשתמש במושגים AM ו-PM.

AM ו-PM הם ראשי תיבות של מונחים באנגלית שמשמשים לציון שעות במערכת השעון האמריקאית במקום להשתמש במערכת השעון הצבאי הבינלאומי (בעבר נקרא GMT).

  • AM עומדת על "Ante Meridiem" ופירושו "לפני הצהריים" בלטינית. זה משמעו שהשעון מציין זמן בין חצות הלילה ועד 12:00 בצהריים. לדוגמה, 10:00 בבוקר מסומן כ-10:00 AM.
  • PM עומדת על "Post Meridiem" ופירושו "אחרי הצהריים" בלטינית. זה משמעו שהשעון מציין זמן מ-12:00 בצהריים ועד חצות הלילה. לדוגמה, 8:00 בערב מסומן כ-8:00 PM.

קידומת טלפון

קידומת החיוג הבינלאומית של ארצות הברית היא +1 (פלוס אחד). בניו יורק, יש 3 אזורי חיוג שונים: 917/646/212+. אזור החיוג מופיע במספר הטלפון אליו תרצו להתקשר.

ויזה לניו יורק

החל מסוף נובמבר 2023 ייכנס לתוקף הפטור מויזה שארצות הברית אישרה לרוב הישראלים שרוצים להגיע לבקר בה. יש מספר ישראליים שעדין יצטרכו להוציא ויזה וזה תלוי במספר תנאים.

איך זה עובד? אני ממליצה לכם לקרוא את הכתבה הזו שמסבירה הכל אודות הפטור מויזה.

טיסות לניו יורק

זמן הטיסה מנתב"ג לניו יורק הוא בערך 12-11 שעות, תלוי אם מדובר על טיסה הלוך או חזור. בניו יורק יש שני שדות תעופה בינלאומיים שמהם יש טיסות ישירות לישראל:

  • נמל התעופה הבינלאומי ניוארק ליברטי – EWR : הטיסה לשדה זה מישראל אורכת 11:45 שעות, הטיסה חזרה מניוארק לישראל 10:25 שעות.
  • נמל התעופה הבינלאומי ג'ון פ.קנדי – JFK: הטיסה לשדה זה מישראל אורכת 11:50 שעות, הטיסה חזרה מ-JFK לישראל 10:20 שעות.

מזג אוויר

מזג אוויר של ניו יורק, שונה ממה שאנחנו מכירים כאן בארץ, במיוחד בשביל זה הכנתי לכם מדריך שמפרט למה לצפות בכל חודש וחודש מבחינת מזג אוויר.

תחבורה ציבורית

בניו יורק מערכת רכבות תחתיות מהמתקדמות בעולם, הנקראת Subway. הסאבווי מאוד נוח וקל להתמצאות, גם עליו בדומה למזג אוויר מהסעיף הקודם, כתבתי מדריך מקיף איך להשתמש בו. ניתן למצוא את המדריך כאן.

בניו יורק מערכת רכבות תחתיות מהמתקדמות בעולם, הנקראת Subway.
בניו יורק מערכת רכבות תחתיות מהמתקדמות בעולם, הנקראת Subway.

שאלות ששואלים אותנו בדרך כלל...

לא, מרכז ניו יורק הוא אזור עמוס אנשים, כמעט בכל פינת רחוב תראו ניידת עם שוטרים שישמחו לעזור לכם בכל שאלה או בעיה.
בניו יורק, 20% מהאוכלוסיית העיר היא יהודית ויש בה את ריכוז בתי הכנסת הפעילים הגדול ביותר בעולם אחריי ישראל. במילים אחרות, במהלך הטיול שלכם בעיר, אתם תראו המון יהודים, גם חרדים, שהולכים ללא חשש מיהדותם, לכן, כשאתם נשאלים מאיפה אתם, אין לכם ממה לחשוש, אתם תשמעו עברית כמעט בכל רחוב.